login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bezoeker doorsturen en googlebot?

Offline gothmog - 08/01/2007 16:31

Ik heb zeg maar een beginpagina om te achterhalen uit welk land een bezoeker komt. Uit Nederland of België? Dan word die automatisch doorgestuurd naar de map NL waar alles in het Nederlands staat, anders naar EN, waar alles in het Engels staat.
Maar die pagina ziet er zo uit.
Stel dat een googlebot langskomt, dan is daar géén titel, metatag of wat. Of houd de bot er rekening mee dat deze word doorgestuurd?
Zoniet, wat kan ik het beste doen?
Iemand tips??

Alvast bedankt,
Sven

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline rambo - 08/01/2007 17:17
Avatar van rambo HTML beginner Dan maak je een else constructie waarbij er altijd een taalbestand ingeladen wordt. Dus wanneer er geen toepasselijk taalbestand gevonden is, dat er dan bijvoorbeeld het Nederlandse taalbestand bij default ingeladen wordt.
Offline gothmog - 08/01/2007 17:25
Avatar van gothmog Lid En google?
Offline timo - 08/01/2007 18:00
Avatar van timo PHP ver gevorderde die krijgt dus de default language te zien en zal hem in die taal indexeren, maar je kan ook met php iets anders maken in de richting van:
  1. <?php
  2. if($_SERVER['USER_AGENT'] == 'googlebot')
  3. {
  4. include('googlebot.php'); // hierin zet je dan een link naar de Engels EN de nederlandse versie, die links zal die volgen en hij indexeert ze allebei..
  5. } else
  6. {
  7. // andere manier..
  8. }
Offline gothmog - 08/01/2007 20:27
Avatar van gothmog Lid Maar hij houdt mijn index.php als hoofdpagina... Een beetje warrig allemaal:s
Ik denk dat ik gewoonweg toch maar de nederlandse versie include...
Offline timo - 08/01/2007 20:32
Avatar van timo PHP ver gevorderde dat googlebot.php kan toch bestaan uit:
  1. <a href="NL/">Nederlandse versie</a>&nbsp;<a href="EN/">English version</a>
Offline gothmog - 08/01/2007 20:33
Avatar van gothmog Lid Maar wat zien de mensen dan die mij op google vinden?
Als er op die allereerste index geen meta tags staan etc.?
Offline vinTage - 08/01/2007 20:50
Avatar van vinTage Nieuw lid Download lynx (textbrowser) en test het zelf uit 
Offline gothmog - 08/01/2007 21:21
Avatar van gothmog Lid Ok bedankt allemaal, ik ga even testen deze dagen, kijken of google weer eens wat bezoekers stuurt.

Grt,
Sven
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s