login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe pak ik dit aan?

Offline BigBug - 08/01/2007 16:24
Avatar van BigBugPHP expert Ik ben een wel redelijk uitgebreide CMS aan het maken. Ik wil allerlei kleuren ect in de database zetten die ik vervolgens ophaal en in de layout plaats. Op die manier kan je gewoon online de CMS aanpassen. Wat mijn idee nu is is dat ik een aparte pagina maak waar ik alles uit de database ophaal en dan de resultaten daarvoor gebruik. Maar hoe kan ik dit het beste doen?

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kr4nKz1n - 08/01/2007 16:26
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Zou je een beter onderwerp kunnen verzinnen zodat we van te voren zien waar het over gaat?

En hoe je dit het beste kan maken?
Gewoon een formulier
Naam Kleur
Naam Kleur

Etc. en dan gewoon bewerken. Misschien handig met een popupje voor de kleurencodes.
Offline BigBug - 08/01/2007 16:40
Avatar van BigBug PHP expert Je begrijpt me verkeerd Hoe kan ik het beste die gegevens uit de db halen & verwerken?
Offline Kr4nKz1n - 08/01/2007 16:42
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Gewoon SELECT en daarna UPDATE?

Jij schrijft een CMS, dan kun je dit toch wel maken?
Offline Ultimatum - 08/01/2007 16:55
Avatar van Ultimatum PHP expert @Kr4nKz1n, ik denk dat hij bedoelt hij het het best alles uit de database kan halen en dan gelijk kan toepassen op de layout zelf.

Kan je niet iets met javascript doen dat hij een hele apart pagina laad die dan de kleuren goed zet voordat je dus de site al hebt gezien?
Offline BigBug - 08/01/2007 17:02
Avatar van BigBug PHP expert Kr4nKz1n, ik geef nog uitleg en nog snap je het niet.

Het is inderdaad wat Ultimatum zegt. Hoe verwerk ik de opgehaalde gegevens (DUS DIE UIT DE DB KOMEN EN GOED ZIJN) het beste in mijn layout. Als ik in een while bij die 'ophaal pagina' alles neerzet moet ik de lus gaan sluiten onderaan de pagina, wat opzich mogelijk is,.. Maar is dit wel het beste?
Offline zamna - 08/01/2007 17:07
Avatar van zamna HTML beginner http://www.digi...s_with_php/
Maak een dynamische css.
Offline BigBug - 08/01/2007 17:16
Avatar van BigBug PHP expert Is opzich wel een goed idee. Maar ik zit ook met titels ect.. Die zullen toch in een db moeten.. En hoe kan ik dat dan weer doen? 
Offline Simon - 08/01/2007 17:16
Avatar van Simon PHP expert templates?
Offline marten - 08/01/2007 17:47
Avatar van marten Beheerder Maak gebruik van een template systeem. Verzin een systeem zodat je de tpl files niet lokaal opslaat maar in een database omgeving. Maak er een tutorial van Dit is namelijk al meerdere malen gevraagd en voorgesteld 
Offline Ultimatum - 08/01/2007 17:57
Avatar van Ultimatum PHP expert Er zijn vast wel cms-en die dit al hebben. Download die eens en bekijk hoe zij het hebben gedaan en maak dan je eigen systeem aan de hand daarvan..
Offline Kr4nKz1n - 08/01/2007 18:15
Citaat:
BigBug
Kr4nKz1n, ik geef nog uitleg en nog snap je het niet.

Het is inderdaad wat Ultimatum zegt. Hoe verwerk ik de opgehaalde gegevens (DUS DIE UIT DE DB KOMEN EN GOED ZIJN) het beste in mijn layout. Als ik in een while bij die 'ophaal pagina' alles neerzet moet ik de lus gaan sluiten onderaan de pagina, wat opzich mogelijk is,.. Maar is dit wel het beste?
ja ik snap je uitleg gewoon niet.

Ik zou dit met een functie doen.

1. <?php
  2. function Settings($name)
  3. {
  4. $settings = mysql_query("SELECT ".$name." FROM table");
  5. $set = mysql_fetch_assoc($settings);
  6. return $set[$name];
  7. }
Offline zamna - 08/01/2007 18:22
Citaat:
Maak gebruik van een template systeem. Verzin een systeem zodat je de tpl files niet lokaal opslaat maar in een database omgeving. Maak er een tutorial van Dit is namelijk al meerdere malen gevraagd en voorgesteld

Waarom moeten die templates in een database zitten ? Je kan toch ook templatebestanden openen in een formuliertje en bewerken via een CMS, dit hoeft toch niet persee in een db te zitten ?
Offline BigBug - 08/01/2007 18:33
Avatar van BigBug PHP expert Ik heb niet eens ervaring met templatepower en heb het in dit geval niet nodig.. Ik wil weten hoe ik files buiten de while(){} kan gebruiken Dan red ik het verder zelf wel 
Offline Simon - 08/01/2007 19:23
Avatar van Simon PHP expert doe ze in de while in een array te pompen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s