login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Download

Offline zwobbel - 07/01/2007 16:43
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Hallo,

Ik heb een download website maar ik zou graag willen weten hoeveel keer een file word gedownload.
Hoe zorg ik hiervoor ?
Ik weet dat ik een download.php?id=1 kan maken enzo en dan aan die mannier kan ik tellen hoeveel keer een file al is gedownload maar het irritante hiervan is dat je dan na het script de persoon doorverstuurt naar de download zodat deze start de downloaden maar dan heb je wel dat leeg explorer venster... Hoe kan je dit voorkomen?

Dus graag zou ik dan hebben dat ik een download counter heb en ook dat de persoon die de file download geen venster moet sluiten.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timo - 07/01/2007 16:54
Avatar van timo PHP ver gevorderde je kan met headers een bestand aan een php file "hangen"..
dus dat je gewoon de pagina ziet en ondertussen ook zo'n venster van wat je met bestand X wilt doen..
Offline zwobbel - 07/01/2007 17:06 (laatste wijziging 07/01/2007 17:06)
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Ja heb dit als is zitten proberen maar het probleem hiermee is dat mijn bestanden in een andere map staan op men server dus :

Website staat in map:
adresX.com/index.php

Bestanden staan:
downloadX.com/map1/file1.avi
downloadX.com/map2/file1.avi
downloadX.com/map3/file1.avi

Maar dan is de vraag hoe geeft ik dat path op?
Offline timo - 07/01/2007 19:03 (laatste wijziging 07/01/2007 19:05)
Avatar van timo PHP ver gevorderde gwn, map1/file1.avi bij die header ipv file1.avi..

edit: ik heb even voor je op PHP.net: header voor je gekeken en dit is de header die je moet hebben:
  1. <?
  2. header("Content-Disposition: attachment; filename=map1/file1.avi");
Offline ikkedikke - 08/01/2007 15:34
Avatar van ikkedikke PHP expert dat klopt niet, dit is namelijk de naam die de gebruiker te zien krijgt.
dat stuk wat er na komt, nl readfile() kan je wel aanpassen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s