Ik denk niet met simpel php en mysql, ik denk dat ze een heel megasysteem hebben gemaakt dat anders is. Een soort van python ofzo... Wat ik me afvraag is hoe ze dat toch zo megasnel krijgen...
Google heeft op bijna alle goeie zoekfuncties een patent, dus hebben andere zoekmachines weinig kans. Ze krijgen nu wel gerechtelijke processen voor monopoly, maar ik denk niet dat dat veel zal helpen.
Als je het zou willen maken, moet je een heel goed script hebben en heel wat opslagruimte volgens mij.
Simon - 06/01/2007 20:40 (laatste wijziging 06/01/2007 20:40)
PHP expert
het systeem is niks (ik bedoel dat je dit ook met php ed kan), maar zo snel, bij gelijk wat, ik verbaas me er echt over
volgens mij krijg je dit met php nooit zo snel, want ze zoeken in een paar seconden het hele www af
.. net niet
Ze hebben crawlers, bots die 24/7 het net afspeuren, en elke pagina die ze tegenkomen analyseren (dmv metatags, maar ook op inhoud) en dan alle termen in een mega-giga-tera-petadatabase steken, die ondertussen ook nog eens continu geïndexeerd wordt om snel te kunnen zoeken...
Ik verbaas me er zelfs over hoe Spotlight m'n hele HD kan doorzoeken en binnen 3 seconden alle relevante resultaten kan weergeven...
Google = Spotlight, maar dan met 10000x zoveel rekenkracht en opslagruimte :-)
Dat mag ook niet.. Google heeft er patenten op. Als iemand 't afpakt, dan heeft Google de patenten, auteursrechten etc..
Jat iemand het en doet diegene voor alsof het zijn/haar creatie is, dan heet het plagiaat.
Beide vormen zijn strafbaar, vooral in die grote bussiness.
Met haar programma: froukje zoekt man... stom datingprogramma
Maar ontopic, er zijn vast nog betere zoekalgorithmen, maar die moet je maar zelf uitvinden, knap als t je lukt