login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

database nabootsen met bestandsysteem

Offline Grayen - 03/01/2007 15:49 (laatste wijziging 03/01/2007 15:51)
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Ik ben op dit moment bezig met het maken van een een verzameling van een aantal classes om zo snel een site te kunnen bouwen. Soms zit ik met het maken van een site met het probleem dat ik niet gebruik kan maken van mysql door wat voor reden dan ook. Daarom ben ik bezig met een class die de basis functies van een mysql database nabootst om zo dan toch nog makkelijk gegevens op te kunnen slaan. Ik ben al over de helft en die helft werkt goed, alleen nu zit ik met een probleem, de mysql functie WHERE is wat moeilijk na te maken, na lang proberen is het me gelukt, alleen het probleem is dat ik alle gegevens die ik uit de tabel haal op sla als volgt:

$array['veldnaam']['primary key'] (primary key is meestal gewoon het id)

dit omdat ik zo makkelijk de array functie array_multisort kan toepassen, omdat je door de array zo te maken kan sorteren op velden, wat je bij ORDER BY doet.

alleen het ik voor de WHERE de volgende array nodig.

$array['primary key']['veldnaam']

omdat ik dan kan kijken of de primary key (de rij) wel voldoet aan de eisen waaraan de rij moet voldoen.

Weet iemand hoe ik ervoor zou kunnen zorgen dat ik alsnog beide functies kan toepassen met één array?

bij voorbaat dank

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 03/01/2007 17:22
Avatar van Stijn PHP expert als je niet gebruik kan maken van een database maak dan gebruik van XML , dat lijkt me nog het beste.
Offline Ibrahim - 03/01/2007 17:25
Avatar van Ibrahim PHP expert ja, een hele database systeem zelf maken is nogal idioot.

Heb je er ooit over gedacht een SQL systeem (postgreSQL, MySQL, MsSQL enz.) te downloaden ?
En een SQL manager ? (SQLite manager, phpMyAdmin, enz.)

Offline Gerard - 03/01/2007 17:31
Avatar van Gerard Ouwe rakker Mocht je de beschikking hebben over PHP5 dan is het misschien eens waard om te kijken naar SQLite
Offline nemesiskoen - 03/01/2007 17:51
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
En anders kan je dit eens lezen:
http://www.nemesisfantasies.com/blog/?p=5

Ik weet dat het erg lelijk terecht komt, omdat het niet voor die bb-parser is geschreven, maar daar zie je een systeem gebasseerd op objecten die data bewaren.
Offline Grayen - 03/01/2007 20:56 (laatste wijziging 03/01/2007 20:57)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde @siliecom14
Citaat:
ja, een hele database systeem zelf maken is nogal idioot.

Hoho dat zeg ik niet .

Citaat:
Daarom ben ik bezig met een class die de basis functies van een mysql database nabootst om zo dan toch nog makkelijk gegevens op te kunnen slaan.

dus dat zijn SELECT, UPDATE, DELETE, INSERT, CREATE, DROP en LIST dat zijn ook de enige die ik gebruik, ik maak niet gebruik van ingewikkelde mysql functies. En het is me al succesvol gelukt om INSERT, CREATE, DROP en LIST te maken. SELECT, UPDATE en DELETE zit ik alleen nog met het probleem van de WHERE waarover dus dit topic ging. Heb ik dat opgelost ben ik zo klaar.

@stijn1989
Daar had ik nog niet aan gedacht, als ik er echt niet uitkomt ga ik eens kijken of ik daar iets mee kan

@Proximus
Had ik dat maar . ik zit nu op een gratis host, is gewoon perfect, behalve dan dat er php 4.x op draait .

@vage
Ik zal er naar kijken, erg bedankt. Ik ken alleen nog maar de basis van OOP en ik wil er graag meer over weten .
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s