login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vragenlijst formulier uitlezen

Offline vanw - 27/12/2006 22:20
Avatar van vanwPHP interesse Hoi,

Ik ben bezig met een systeem dat je een profiel kan aanmaken en nu zit ik met een vraag. Ik heb ik laat alles in de database schrijven nu heb ik een aantal selectie vakjes.

Met je opleiding
Mavo
Havo
Vwo

( Dit zijn enkele zijn er nog wel wat meer. )

Nu is het zo dat ik deze allemaal in de database wil zetten met een komma ertussen. Is het mogelijk om bij bewerk je profiel de selectie vakjes die al aangekruist waren automatisch aan te vinken? Dat hij Mavo, Havo in de database zet en dat die 2 ook aangevinkt zijn.

Is hier een script voor om een manier. Lijkt me ontzettend handig namelijk dan alles los in de datbase te moeten zetten!

Alvast bedankt!

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Threetimes - 27/12/2006 22:28
Avatar van Threetimes PHP beginner in html is dat <input type="checkbox" name="bla" value="bla" selected="selected">
Offline nielsvdwal - 27/12/2006 22:29 (laatste wijziging 27/12/2006 22:30)
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde voor het aanvinken:

1. <input type="checkbox" name="mavo" <? if (mavo = in database) { echo 'checked'; } ?>>

ohw.. ik zie hierboven dat het selected="selected" is .. dus echo 'checked'; maak je dan van.. echo 'selected="selected";
Offline vanw - 27/12/2006 23:20
Avatar van vanw PHP interesse Nu heb ik het probleem, Hoe kan ik dat er dan uit halen als dat allemaal in 1 veld staat met een komma gescheiden.

Daar gaat het om, de rest dat weet ik.

Zou dit dmv een array kunnen ? Dat hij dat precies uit zoekt welke erbij horen checked moeten zijn ??

Offline Mad_Mike - 28/12/2006 00:33 (laatste wijziging 28/12/2006 00:34)
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik zou persoonlijk voor een andere oplossing zoeken, weet ff zo snel op dit tijdstip niet welke.

Maar om het op jou mannier te doen:

opslaan in de database in dit formaat:
havo=true;mavo=true;andere=false

En de 'true' staat dan voor een geselecteerde waarde. Zo kan je dus meerdere waarden selecteren.

uitlezen:
  1. $arrValues = explode(";", $strUitDatabase);
  2. $intAantal = count($arrValues);
  3.  
  4. for($i = 0; $i < $intAantal; $i++)
  5. {
  6. $arrCurrent = explode("=", $arrValues[$i]);
  7. $strSelected = "";
  8.  
  9. if($arrCurrent[1] == "true")
  10. {
  11. $strSelected = "selected";
  12. }
  13.  
  14. echo "<input type=\"checkbox\" name=".$arrCurrent[0]." ".$strSelected.">";
  15. }

Dit is nog niet geheel werkend, maar zoiets zal het moeten zijn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s