login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Reload page na x-aant seconden

Offline FoleY - 17/11/2004 11:38
Avatar van FoleYNieuw lid Beste PHP`ers,

vorige week was ik bezig geweest met het maken van een webpagina welke zichzelf iedere (bijvoorbeeld) 15 seconde opnieuw laad. Met hulp van bezoekers van hier werd het idee voor een meta tag aangedragen. Dit werkt goed, enkel de opties zijn te gering:

Hetgeen ik namelijk graag wil bereiken is als volgt (in mijn optiek is dit niet mogelijk in de <head> van een document):

Een webpagina welke zijn inhoud uit een database haalt,
deze pagina wordt elke (bijvoorbeeld) 15 seconden opnieuw geladen,

maar dan telkens "onload" $php_self?pagina=" . ($pagina + 1) . "

Dus: database met (bijvoorbeeld) 20 pagina`s, na elke 15 seconden wordt een nieuwe pagina geladen, maar dan wel in de aangegeven volgorde (1, dan 2, dan 3, dan 4 enz.)

Kan iemand mij hierbij helpen? Bijvoorbeeld met het schrijven van een stukje PHP-code welke na elke x-aantal seconden de pagina opnieuw laad (en dan met een GET de vorige page_id binnen krijgt, hier 1 bij opteld en die row uit de tabel ophaalt)?

Alvast hartstikke bedankt voor hulp (of verwijzingen naar bruikbare informatie)!

Vr. Gr. Axel Veldboom

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Scott - 17/11/2004 12:21
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Dit kan wel, en is niet zo heel lastig. Zet de volgende code in je <head> en je bent klaar 

1. <meta http-equiv="refresh" content="15;URL=<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>?pagina=<?php echo $_GET['pagina'] + 1 ?>" />

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s