login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Htaccess probleem?

Offline Dark_Paul - 26/12/2006 21:00 (laatste wijziging 28/12/2006 22:51)
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde Hoi,
Misschien een vage titel, maar ik kom er echt niet uit.
Ik ben bezig met een spel, ik ontwikkel 'm local. Mijn server is vanbuitenaf bereikbaar, maar niet 24/7.
Nu wil mijn compagnon ook wat dingen doen enzo, dus wilde ik 't op zijn hosting zetten.
Het resultaat: ik krijg deze foutmelding:
Warning: require(../templatepower/class.TemplatePower.inc.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/customers/janoes/www.jansgarden.be/html/tcb/index.php on line 9

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../templatepower/class.TemplatePower.inc.php' (include_path='.:/usr/web/lib/php') in /home/customers/janoes/www.jansgarden.be/html/tcb/index.php on line 9
Dus toen zette ik 't op de host van onze band, alles geupload, url ingetikt en op enter gedrukt..
Toen ging 'ie een tijdje laden, en toen kreeg ik een wit scherm.
Local werkt wel alles.. Ik heb gekeken, op de host van onze band draait PHP 5.1.4, die draai ik local ook..
Op de andere host kan ik 't niet opvragen.. Ik heb ook een .htaccess bestand, maar daar is niets mis mee..
Voor de zekerheid post ik 'm toch maar:
  1. Options FollowSymlinks
  2. RewriteEngine On
  3. RewriteRule index.php - [L]
  4. RewriteRule usercheck.php - [L]
  5. RewriteRule (.*)\.inc\.php - [L]
  6. RewriteRule (.*)\.php index.php?page=$1&%{QUERY_STRING} [L]

Index.php: Klik

Edit: ik heb net met 't gehele pad proberen te includen (dus vanaf http://www........er.inc.php, zonder resultaat..
Ik heb ook al 3x nagekeken, de file staat echt op de goede locatie (heb de gehele map van local naar de server gekopiëerd).

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 26/12/2006 23:21 (laatste wijziging 26/12/2006 23:27)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde je maakt gebruik van een template parser.
Deze heeft bestanden nodig voor te functioneren.

Die staan wel local op je computer, maar niet op zijn host..
Of op die host van de band, dus moet je even de bestanden..

1. <?php
  2. #
  3. // requires
  4. #
  5. require('includes/templatepower/class.TemplatePower.inc.php');
  6. #
  7. require('includes/config.inc.php');
  8. #
  9. require('includes/functions.inc.php');
  10.  
  11. // Stukje afkomstig van je code van de index
  12. ?>

Zie je en dat zijn de bestanden die hij niet vindt op de betreffende server.

Dus gewoon even deze bestanden ook kopieren naar de andere server(s).

Dan zal het wel gaan denk ik
Offline Dark_Paul - 27/12/2006 09:34 (laatste wijziging 28/12/2006 22:51)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde De bestanden staan wel op de server. Ik heb ze al 3x erop gezet met FileZilla, ik zie de map gewoon staan met FileZilla (met de juiste bestanden).
Alles duidt er op dat de bestanden gewoon op de server staan, daarom vond ik 't zo vreemd..
Dat wat je net vertelde, had ik ook al door 

We hebben met 2 man de files 3 keer geupload, geen error.
Op de ene host krijgen we OF een forbidden-error, OF een Internal Server Error (wat duidt op een fout in de .htaccess). Op de andere host nog steeds niets meer dan een wit scherm, ook zonder .htaccess.
Wat is er zo vreemd aan deze .htaccess waardoor 't niet wil werken? Local draait alles prima.. Zelfde PHP-versie (over 5.1.4)..
  1. RewriteEngine On
  2. RewriteRule index.php - [L]
  3. RewriteRule usercheck.php - [L]
  4. RewriteRule (.*)\.inc\.php - [L]
  5. RewriteRule (.*)\.php index.php?page=$1&%{QUERY_STRING} [L]

Heb al dingen als Allow From All en Options FollowSymLinks enzo geprobeerd, zonder succes..(als ik die 2e toevoeg blijf ik op de host een internal server error houden, terwijl 't local wel goedgaat).
Offline marten - 28/12/2006 22:54
Avatar van marten Beheerder Het probleem is niet zozeer de php versie. Htaccess word geregeld door de Apache. Is dit ook de goede versie (Versie 1 ipv apache 2 ofzo)
Offline Dark_Paul - 28/12/2006 23:25
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Zou ik even na moeten kijken dan..
Het probleem hebben we ontdekt, het zit 'm in de regel RewriteEngine On.
Zodra we dat erin plakken, krijgen we geen toegang tot de host meer (op de andere werkt 't nu gelukkig wel). Maar dat is een zaakje voor de hoster..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s