Ik ben maar weer is bezig gegaan met coderen na een tijdje gestopt te zijn af en toe wat aan gedaan maar nu loop ik gelijk alweer tegen een probleem op.
maak er $ltpl ofzow van, doe ik ook altijd als ik met meerdere tpl's werk, zet ik voor tpl een letter die iets aangeeft over het script, dus bij een user class een u, en in dit geval een l omdat het iets met inloggen te maken heeft;-)
Bij een template systeem is het ook de bedoeling dat je de HTML en de PHP code van elkaar gescheiden houdt, zoals dit ook uitgelegd wordt op de website van templatepower zelf.
Ergens in je code heb je een switch-bestand zitten voor templates, dus waarom ook niet voor code?
Probeer zelf eens te bedenken op welke manier je dit kunt verwezenlijken, daar leer je veel van.
@Proximus:
Ja dat weeet ik ook wel maar iksnap het niet eerder werkte het altyd nu in 1keer patsboem niet meer...
ik heb het ook gescheiden gehouden hoor ;)
zo heb ik me .tpl en me .php
tpl @ HTML
php @ only PHP/mySQL Coding.
@FangorN:
Ik zal is ff tjekke snap hem niet helemaal maar ok
EDIT:
ik snap er egt geen kloot meer van kom er gewoon niet meer uit
@Shibble
Wat er wordt bedoeld, is dat je op deze manier eigenlijk nog niet echt het idee van TemplatePower volgt. Dat probleem had ik dus ook ;).
Ik heb een 'sneak-preview' gezien van een tutorial, daar heb ik mn raamwerk nu op gebaseerd.
Het idee: structureer alles. Werk alleen met INCLUDE BLOCK's, niet met INCLUDESCRIPT BLOCK's.
Kleine uitleg (zoals ik mijn structuur nu heb):
Maak een boolean, $has_phpcode. Ik heb die van mij standaard op true staan.
Maak een switch-element aan, voor je Prepare() (dat snap je denk ik wel) en doe hier je AssignInclude's.
Zet dan in een variabele (bijv. $page) welke pagina er moet worden geïnclude.
Include dan, nadat je de $tpl -> Prepare(); hebt gedaan,de pagina die je in de variabele hebt gezet, dmv require($page); (eventueel in $page alleen de bestandsnaam zetten, en dan in de require() het benodigde pad. Dit is aan jou).
Zet een if-statement om die require heen, om te kijken of de boolean $has_phpcode wel op 'true' staat.
In het bestand dat je dan include, werk je gewoon verder met TemplatePower, alleen gebruik je hier geen 'aparte' template, maar include je alles op de index.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Dat is niet aan mij..
Hiervoor zal je een specifiek persoon (je weet nu wie) lief aan moeten kijken..
Ik heb 't wel even uit mijn vorige post weggehaald, om te voorkomen dat iedereen die persoon gaat PM'en voor de sneak-preview (als ik 't zo mag noemen)..