login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[PHP/TP] Couldn't include script (Opgelost)

Offline shibble - 24/12/2006 15:53
Avatar van shibbleMySQL interesse Goedemiddag sitemasters,

Ik ben maar weer is bezig gegaan met coderen na een tijdje gestopt te zijn af en toe wat aan gedaan maar nu loop ik gelijk alweer tegen een probleem op.

1. TemplatePower Error: Couldn't include script [blocks/login/index.php ]!

Ik snap niet waarom ik het krijg, ik gebruik

1. <!-- INCLUDESCRIPT BLOCK : block_login -->

In me index.tpl
de files die ik gebruik:

index.php (INDEX):
http://www.plaatscode.be/3542/

stukje van index.tpl:
http://www.plaatscode.be/3541/

index.php (BLOCK_LOGIN):
http://www.plaatscode.be/3544/

Ik heb ook al

1. <!-- INCLUDE BLOCK : block_login -->

Geprobeert maar dan laat ie gewoon de coding wat in me index.php(block_login) zit zien op de site.

Iemand die me hier uit kan helpen?

Mvg,

shibble.cfg

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Youri - 24/12/2006 17:09
Avatar van Youri Nieuw lid hoort gewoon goed te wezen volgens mij :O

gebruik je geen hoofdletters oid ?
Offline shibble - 24/12/2006 17:10
Avatar van shibble MySQL interesse Nope geen hoofdletters heb goed overgetypt de index.php zit op de goede plaats.
Offline remcobers - 24/12/2006 19:08
Avatar van remcobers PHP expert controleer eens op een spatie ;) Achter .php ;)
Offline Thomas - 24/12/2006 20:10
Avatar van Thomas Moderator Je definieert in index.php (BLOCK_LOGIN) $tpl opnieuw, en daarmee overschrijf je je eerdere $tpl...
Offline shibble - 25/12/2006 11:15
Avatar van shibble MySQL interesse Ja ok maa hoe kan ik anders me $tpl include in me index.php (BLOCK_LOGIN) ik moet tog die login.tpl & loggedin.tpl gebruiken...
Offline timo - 25/12/2006 12:42
Avatar van timo PHP ver gevorderde maak er $ltpl ofzow van, doe ik ook altijd als ik met meerdere tpl's werk, zet ik voor tpl een letter die iets aangeeft over het script, dus bij een user class een u, en in dit geval een l omdat het iets met inloggen te maken heeft;-)
Offline shibble - 25/12/2006 13:58 (laatste wijziging 25/12/2006 14:02)
Avatar van shibble MySQL interesse Als ik het dus goed begrijp moet ik gewoon in me index.php(BLOCK_LOGIN) de
  1. $tpl = new

veranderen in
  1. $ltpl= new

???

want ik snap je niet helemaal.

EDIT:
heb ik ook geprobeerd maar wilt ook niet lukken..
Offline Thomas - 25/12/2006 16:30 (laatste wijziging 25/12/2006 16:39)
Avatar van Thomas Moderator Voor je hele webpagina heb je maar één templatepower-object nodig...

Werk gewoon met INCLUDE BLOCK ipv INCLUDESCRIPT... Dat lijkt me ook meer in lijn met het hele idee van template-engines.
Offline shibble - 25/12/2006 18:46
Avatar van shibble MySQL interesse ja ok maar als ik de <!-- INCLUDE BLOCK : block_login -->
doe dan krijg ik alles dit te zien:

1. prepare(); if ($db->isUserAdmin($_SESSION['shibble_id'])) { $tpl->newBlock('admin'); $tpl->gotoBlock('_ROOT'); } $tpl->assign(array( 'user_id' => $_SESSION['shibble_id'], 'username' => username )); $tpl->printToScreen(); } if (isset($_POST['login'])) { $password = $db->getUserContent('password', 'shibble_profiles', 'pname', $_POST['username']); if ($password != false && md5($_POST['password']) == $password) { $pid = $db->getUserContent('pid', 'shibble_profiles', 'pname', $_POST['username']); $_SESSION['shibble_id'] = $pid; setcookie('shibble_login', $password, time() + 60 * 60 * 24 * 7 * 54); header ('Location: index.php'); die(); } else { $tpl = new TemplatePower('blocks/login/login.tpl'); $tpl->prepare(); $tpl->newBlock('error'); $tpl->gotoBlock('_ROOT'); $tpl->assign(array( 'username' => $_POST['username'], 'password' => $_POST['password'] )); $tpl->printToScreen(); } } else { if (!isset($_SESSION['shibble_id'])) { $tpl = new TemplatePower('blocks/login/login.tpl'); $tpl->prepare(); $tpl->assign(array( 'username' => 'Username', 'password' => 'Password' )); $tpl->printToScreen(); } }

das lekker je krijgt dus gewoon wat in de .php bestand zit te zien hoe kan ik dat fixen dan ?
Offline Gerard - 25/12/2006 18:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker Bij een template systeem is het ook de bedoeling dat je de HTML en de PHP code van elkaar gescheiden houdt, zoals dit ook uitgelegd wordt op de website van templatepower zelf.
Offline Thomas - 25/12/2006 18:49
Avatar van Thomas Moderator Ergens in je code heb je een switch-bestand zitten voor templates, dus waarom ook niet voor code?
Probeer zelf eens te bedenken op welke manier je dit kunt verwezenlijken, daar leer je veel van.

Zal mijn tut eens af maken hierover :].
Offline shibble - 25/12/2006 19:03 (laatste wijziging 25/12/2006 19:24)
Avatar van shibble MySQL interesse @Proximus:
Ja dat weeet ik ook wel maar iksnap het niet eerder werkte het altyd nu in 1keer patsboem niet meer... 
ik heb het ook gescheiden gehouden hoor ;)
zo heb ik me .tpl en me .php
tpl @ HTML
php @ only PHP/mySQL Coding.

@FangorN:
Ik zal is ff tjekke snap hem niet helemaal maar ok 

EDIT:
ik snap er egt geen kloot meer van kom er gewoon niet meer uit 
Offline Dark_Paul - 25/12/2006 19:28 (laatste wijziging 25/12/2006 22:15)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @Shibble
Wat er wordt bedoeld, is dat je op deze manier eigenlijk nog niet echt het idee van TemplatePower volgt. Dat probleem had ik dus ook ;).
Ik heb een 'sneak-preview' gezien van een tutorial, daar heb ik mn raamwerk nu op gebaseerd.

Het idee: structureer alles. Werk alleen met INCLUDE BLOCK's, niet met INCLUDESCRIPT BLOCK's.
Kleine uitleg (zoals ik mijn structuur nu heb):
Maak een boolean, $has_phpcode. Ik heb die van mij standaard op true staan.
Maak een switch-element aan, voor je Prepare() (dat snap je denk ik wel) en doe hier je AssignInclude's.
Zet dan in een variabele (bijv. $page) welke pagina er moet worden geïnclude.
Include dan, nadat je de $tpl -> Prepare(); hebt gedaan,de pagina die je in de variabele hebt gezet, dmv require($page); (eventueel in $page alleen de bestandsnaam zetten, en dan in de require() het benodigde pad. Dit is aan jou).
Zet een if-statement om die require heen, om te kijken of de boolean $has_phpcode wel op 'true' staat.
In het bestand dat je dan include, werk je gewoon verder met TemplatePower, alleen gebruik je hier geen 'aparte' template, maar include je alles op de index.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

@FangorN
Correct me if I'm wrong! 
Offline shibble - 25/12/2006 19:30
Avatar van shibble MySQL interesse uhh is er geen sneak-preview voor mij dan :p
kan ik het gelyk doorlezen wiejjjxD!
Offline Dark_Paul - 25/12/2006 22:09 (laatste wijziging 25/12/2006 22:16)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dat is niet aan mij..
Hiervoor zal je een specifiek persoon (je weet nu wie) lief aan moeten kijken..
Ik heb 't wel even uit mijn vorige post weggehaald, om te voorkomen dat iedereen die persoon gaat PM'en voor de sneak-preview (als ik 't zo mag noemen)..
Offline shibble - 25/12/2006 22:48 (laatste wijziging 26/12/2006 10:54)
Avatar van shibble MySQL interesse ahha okeej ok is geod bedankt zal diegene is vragen.

iemand anders die me verder kan helpen?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.23s