login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

inhoud met html opmaak in document zetten

Offline Grayen - 21/12/2006 20:35 (laatste wijziging 21/12/2006 20:35)
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Weet iemand hoe ik een tekst met html opmaak kan opslaan in een document? want zoals ik het nu heb wordt hij zonder opmaak opgeslagen terwijl ik graag zou willen dat hij de html tags in plain.txt zag als opmaak.

1. <?php
  2. $sDir = 'plain.txt';
  3. if(is_file($sDir))
  4. {
  5. // Headers noodzakelijk dat de browser de pagina als bestand aanziet
  6. header('pragma: public');
  7. header('expires: 0'); // 0 = false
  8. header('cache-control: must-revalidate, post-check = 0, pre-check = 0');
  9. header('cache-control: public');
  10. header('content-description: value in database to document');
  11. header('content-type: application/msword');
  12. header('content-disposition: attachment; filename='.substr(basename($sDir), 0, strrpos(basename($sDir), '.')).'.doc;');
  13. header('content-transfer-encoding: binary');
  14. header('content-length: '.filesize($sDir));
  15. readfile($sDir);
  16. }
  17. ?>

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline delta_004 - 21/12/2006 20:53 (laatste wijziging 21/12/2006 20:53)
Avatar van delta_004 Onbekend http://www.php.net/fputs
http://www.php.net/fread
Offline Grayen - 21/12/2006 21:12
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde daar heb ik niks aan 

ik wil weten het mogelijk is dat ik de inhoud ook een opmaak kan geven via php, als ik het in een document stop.
Offline delta_004 - 21/12/2006 21:24
Avatar van delta_004 Onbekend Jah in het bestand html gebruiken en dan de waarde van het bestand echoon
Offline Grayen - 21/12/2006 21:53 (laatste wijziging 21/12/2006 21:56)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde je begrijpt nog niet precies wat ik bedoel, stel je hebt een database. Daarin haal je informatie van een pagina uit, die informatie wil ik in een document kunnen zetten. Dit werkt alleen slaat hij de html die in de informatie niet op als of het opmaak ik, maar als gewoon zichtbaar <b>tekst</b> inplaats van dat ik graag zou willen dat hij in het document het zo zou laten zien tekst

hierboven maak ik gebruik van een bestand waar ik de tekst uit haal, maar dat maakt niet uit. Of ik de informatie nu uit een database of een bestand haal. Ik wil graag weten of het mogelijk is om die inhoud in een document te kunnen zetten, waarbij hij de html als opmaak gebruikt in het document, inplaats van onopgemaakte tekst.
Offline timo - 21/12/2006 22:37
Avatar van timo PHP ver gevorderde moet je de BOLD etc tags van Word opzoeken en gebruiken... zou je eigen parser kunnen schrijven die <b> vervangt door de word variant..
Offline Grayen - 22/12/2006 18:00
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ok dat zou inderdaad wel moeten werken, maar zou jij weten hoe ik daar achter kan komen? document openen met kladblok werkt wel maar dan krijg ik vreemde taal waar ik niks mee kan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s