login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

AJAX probleem

Offline killerwhale6 - 20/12/2006 19:19 (laatste wijziging 20/12/2006 19:22)
Avatar van killerwhale6Nieuw lid Hoi,

Ik wil via AJAX een aantal formulier-gegevens in een database steken: http://plaatscode.be/3519/

in het php bestand haal ik de gegevens uit het formulier op via $_POST['naam'], maar deze blijken niet gedefinieerd.

AJAX wordt uitgevoerd want ik krijg een boodschap die ik heb gedefinieerd op het scherm, en de php wordt ook uitgevoerd want er wordt een nieuwe record aan mijn tabel toegevoegd, mar zonder waarden.

Wat doe ik fout?

thanks!

Matt

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 20/12/2006 20:01 (laatste wijziging 20/12/2006 20:01)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Je PHP bestand (customers_opinion_process.php) ook even tonen aub.
Offline ikkedikke - 20/12/2006 22:56
Avatar van ikkedikke PHP expert Je moet ergens definieren welke post-variabelen meegestuurd moeten worden..
Offline killerwhale6 - 21/12/2006 16:56 (laatste wijziging 21/12/2006 17:14)
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid hier het php bestand:

1. <?php
  2. require('includes/application_top.php');
  3.  
  4. $naam = $_POST['naam'];
  5. $checkout = $_POST['checkout'];
  6. $service = $_POST['service'];
  7. $overall = $_POST['overall'];
  8. $remarks = $_POST['remarks'];
  9. $opinion = $_POST['opinion'];
  10. $qry = mysql_query("INSERT INTO customers_opinion (naam, checkout, service, overall, remarks, opinion) VALUES ('" . $naam . "', '" . $checkout . "', '" .$service . "', '" .$overall . "', '" .$remarks . "', '" .$opinion . "')");
  11. echo "bedankt";
  12. ?>

en hier de form: http://plaatscode.be/3524/
Offline Chupskie - 21/12/2006 17:20
Avatar van Chupskie MySQL beginner Als je: or die(mysql_error());

Achter je query plakt, kun je precies en gedetailleerd zien, waar het mis gaat.

Succes
-Chupskie
Offline killerwhale6 - 21/12/2006 17:34
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid het geeft geen error, de variabelen zijn gewoon niet gedefinieerd.
Offline bosgroen - 21/12/2006 23:28
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
doe eens print_r( $_POST ); om te zien of er wel postwaarden werden ontvangen.
Indien niet het geval, dan werden ze niet goed verstuurd: dus ajax-tutorial eens herlezen.
Offline killerwhale6 - 22/12/2006 12:52
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid hoi,

In mijn originele vraag staat reeds dat de $_POST variabelen niet gedefinieerd zijn, dus het is net mijn vraag wat er fout is en wat ik verkeerd doe. Bovenstaand werkt wel in een ander script, maar daar moet ik geen variabelen doorgeven, dus net dat deel speelt me parten.
Offline Chupskie - 22/12/2006 12:55 (laatste wijziging 22/12/2006 13:04)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Hoe weet jij zo zeker, dat je ze niet gedefinieerd hebt?
Het kan toch ook zijn, dat er gewoon geen waardes in je $_POST zitten? En dat er dus iets mis gaat bij je form (in dit geval je ajax bestand)?

-Chupskie

edit:
wat gebeurt als je volgende waardes (op je form pagina) even echo't :
  1. <?php
  2. echo VRAAG_1;
  3. echo VRAAG_2;
  4. echo VRAAG_3;
  5. echo NOT_APPROPRIATE;
  6. echo TEXT_NOT_APPROPRIATE;
  7. ?>

Zitten daar waardes in? En waar maak jij deze opties aan?
Offline killerwhale6 - 22/12/2006 13:38
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid hoi,

er zitten inderdaad geen waardes in mijn POST, dat probeer ik de hele tijd te zeggen. Er gaat dus iets fout bij de overdracht via AJAX.

Die andere echo's die leveren gewoon mijn teksten op zoals ik die in de taalbestanden heb gedefinieerd.

nu heb ik in een ajax tutorial dit zien staan:
<input type="text" size="50" name="zoek" onkeyup="sendRequestSearch(this.value);" />

Hier wordt dus de waarde van dit specifieke veld doorgegeven aan de AJAX code. Maar hoe doe je dit voor een volledig formulier?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s