login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Template Systeem

Offline StreetAngel - 19/12/2006 21:58
Avatar van StreetAngelNieuw lid Hey,

Ik maak al een aardig tijdje gebruik van Template Power en kan er ook al wel aardig mee overweg.
Maar tog vraag ik me al een tijdje af hoe ik het makkelijkste een template systeem kan maken...

Kunnen jullie me daar mee helpen ?

Met vriendelijke groet,
Marc

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 19/12/2006 22:16 (laatste wijziging 19/12/2006 22:16)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Hoe doe je het nu... leg dat eerst eens uit. En dan bedoel ik niet in 3 regeltjes. Leg eens goed uit hoe je het nu doet zodat ik kan zeggen waar het beter kan ofzo 
Offline Ibrahim - 19/12/2006 23:28
Avatar van Ibrahim PHP expert hij zegt, hoe je het makkelijkst een template systeem maakt dus ik denk niet dat hij iets heeft gemaakt.
Offline Gerard - 20/12/2006 14:51
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ook hier geld weer dat je het op verschillende manieren kan lezen. Als hij aangeeft dat hij al langere tijd met templatepower werkt en er goed mee overweg kan neem ik aan dat hij bij dit systeem blijft en dus geen nieuw systeem gaat ontwikkelen.

Met zijn tweede zin lees ik dan dus dat hij een systeem wil bedenken hoe hij het onderhoud van zijn website kan versimpelen door bijvoorbeeld de includes in een db tabel te steken en dergelijke.

Ik wacht dus eerst een duidelijker antwoord af van de topic-starter.
Offline zamna - 20/12/2006 15:34
Avatar van zamna HTML beginner Waarom iets nieuws maken als er TemplatePower bestaat ?
Offline timo - 20/12/2006 15:36
Avatar van timo PHP ver gevorderde omdat als je TP in een product van je gebruikt het je geld kost en je hebt ook meteen minder aanzien, tenminste had ik toen ik iets wou verkopen op SiteDeals..
Offline zamna - 20/12/2006 15:51
Citaat:
omdat als je TP in een product van je gebruikt het je geld kost en je hebt ook meteen minder aanzien, tenminste had ik toen ik iets wou verkopen op SiteDeals..

TemplatePower kost amper $ 3, met de huidige wisselkoers is dat zo'n € 2,40  Niet zoveel dus. Bovendien werkt het, zolang je geen speciale dingen wilt gaan parsen, perfect. Als je minder aanzien krijgt door het gebruik van dergelijk systeem zal het wel aan iets anders liggen.
Offline StreetAngel - 20/12/2006 19:08 (laatste wijziging 26/12/2006 22:03)
Avatar van StreetAngel Nieuw lid @ Proximus: Je hebt idd gelijk. Ik heb al wel een manier. En ik zal het proberen uit te leggen.

Nu heb ik 1 pagina (layout.tpl) met daarin de layout. Op de plek waar de content komt gebruik ik INLCUDE BLOCK en de content wordt er vervolgens "ingeplakt" met ASSIGNINCLUDE.

Ik heb er nog wel wat om heen gebouwd, maar die informatie is niet belangrijk denk ik.

Nu heb ik ook een aantal "grootte scripts" bestudeerd om te kijken hoe hun daar mee om gaan.
Zo kwam ik er achter dat bijvoorbeeld PHPBB gebruik maakt van een "header.tpl" en een "footer.tpl" en de html die daar tussen hoort staat in allemaal andere *.tpl bestanden!

Ik vraag me dus gewoon af of er ok nog andere manieren zijn.

Kickje ! (als dat mag  )
Offline Thomas - 26/12/2006 22:08
Avatar van Thomas Moderator Je bedoelt dus meer een systeem om TP heen oid?
Offline StreetAngel - 26/12/2006 22:10
Avatar van StreetAngel Nieuw lid ik bedoel gewoon een manier om makkelijk verschillende layouts voor je site te kunnen gebuiken met behulp van TemplatePower of een andere template parser!
Offline Thomas - 26/12/2006 23:17
Avatar van Thomas Moderator Een soort van framework dus, ja daar zijn wel manieren voor, om gemakkelijk tussen layouts te schakelen. Hier kun je natuurlijk zelf ook over nadenken over hoe je dit voor elkaar krijgt.

Ik hoop hierover binnenkort een tutorial af te hebben .
Offline StreetAngel - 27/12/2006 16:43
Avatar van StreetAngel Nieuw lid Tuurlijk denk ik zelf ook wel na over verschillende manieren !
Maar ik was gewoon benieuwt naar jullie kijk erop!

En als je tut af is zal ik hem zeker eens doorlezen !!
Offline Threetimes - 27/12/2006 17:51 (laatste wijziging 27/12/2006 17:57)
Avatar van Threetimes PHP beginner ik heb zelf een Content Managing System gemaakt met TP en verschillende layouts. kijk eens in de broncode van index.php en de templates! en vergeet het instellingen-scherm in de demo niet te bekijken.

url: http://www.pcms.nl.tt
Offline timmie_loots - 27/12/2006 19:37
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Ik vat jouw CMS demo niet helemaal hoor :S
Alleen maar lege mappen :/
Offline Threetimes - 27/12/2006 21:49
Avatar van Threetimes PHP beginner ??
Offline timmie_loots - 27/12/2006 21:50
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Ja, ik wordt doorgestuurd naar http://pcms.freehostia.com/demo/, maar daar zie ik geen CMS hoor :S
Offline Threetimes - 27/12/2006 21:58 (laatste wijziging 27/12/2006 22:26)
Avatar van Threetimes PHP beginner :o:s:?:
edit: iemand heeft de volgende pagina aangemaakt:
Citaat:
Krijg kanker

Noem je dit een CMS :{

edit 2: inmiddels is alles opnieuw geupload en in versie 2.1 komt een ip-log systeem!
Offline timmie_loots - 27/12/2006 22:57 (laatste wijziging 27/12/2006 23:02)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Hmm, das wel lame van die persoon zeg :O

Sjeez, die persoon is weer bezig nu is http://www.pcms.nl.tt/ gewoon helemaal leeg :/
Offline Ibrahim - 27/12/2006 23:03
Avatar van Ibrahim PHP expert en wat heeft dit nou weer te maken met de topic ?? 
Offline Mad_Mike - 28/12/2006 00:36
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ja niet echt veel... en zou ook eerst je probleem verhelpen voordat je opnieuw alles gaat uploaden! Zit blijkbaar een fout in, ip-logger helpt ook niet... fout opzoeken en fixen 
Offline Gerard - 28/12/2006 01:57
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als zelfs je mainsite down ligt (die niets met de demo van doen heeft?) denk ik zomaar dat je een probleempje met de beveiliging hebt.
Offline Threetimes - 28/12/2006 10:14 (laatste wijziging 28/12/2006 10:15)
Avatar van Threetimes PHP beginner zie http://www.site...p;id=18711
Offline nemesiskoen - 28/12/2006 13:32 (laatste wijziging 28/12/2006 13:34)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ik heb een systeem rond templatepower gemaakt zodat het mogelijk is om php uit te voeren. Dit klinkt misschien dom, maar ik heb helpers nodig in mijn templatefiles, en die ga ik echt niet aanroepen in mijn controllers. De code hiervan is te vinden op http://trac.devpoint.be/browser/trunk/lib/template

Het is ook mogelijk om meerdere layouts door elkaar te gebruiken. Bekijk de mappenstructuur van de /tpl/ dir daarvoor maar eens, en dan kan je in inc/init.php de logica vinden.
Offline compudoc - 28/12/2006 13:37
Avatar van compudoc PHP beginner en wat zijn de voordelen nog meer?
want het ziet er wel heel aardig uit, goed gemaakt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s