Ow, stijn ik wil je niet lastig vallen, ken je misschien een tutorial voor dat soort dingen, want ik snap het nie tgoed, want er zat niks bij, alleen die admin pagin..
Je moet gewoon een tabel aanmaken waar je alle ip's opslaat die gebanned zijn, dan laat je op je site zelf controlleren of de bezoeker zijn ip voorkomt in jouw ban tabel, en zoja laat je hem een mooi berichtje zien
CREATE TABLE leden (
id int(200) NOT NULL auto_increment,
naam varchar(255) NOT NULL default '',
gebruikersnaam varchar(255) NOT NULL default '',
wachtwoord varchar(255) NOT NULL default '',
idatum varchar(255) NOT NULL default '',
email varchar(255) NOT NULL default '',
icq varchar(255) NOT NULL default '',
msn varchar(255) NOT NULL default '',
extra text NOT NULL,
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;
@Activeren, bedenk dat er meer soorten velden zijn dan Varchar, zo kan idatum verandert worden in een DATE type aangezien daar een datum in komt te staan. Zet je deze niet in zo'n soort veld, dan kan je er bijv. niet mee rekenen.
Daarnaast is het ook verstandig te kijken naar de lengte van de velden. Hoe langer jij het veld maakt hoe meer ruimte ieder record inneemt in je db.
Zo heeft wachtwoord ook 255 tekens, maar dit kun je terugbrengen tot 40 omdat je als het goed is een sha1 codering gebruikt, en hier komt een string van 40 karakters uit. (md5 is niet aan te raden, kan worden gekraakt)
En wat betreft de ban, daar kun je een veld bij doen genaamd ban o.i.d. En deze moet als type ENUM hebben waarna je in de values 'nee','ja' neerzet.
TINYINT Integer van -128 tot 127
SMALLINT Integer van -32.768 tot 32.767
MEDIUMINT Integer van -8.388.608 tot 8.388.607
INT Integer van -2.147.483.648 tot 2.147.483.647
BIGINT Integer van -9.223.372.036.854.775.808 tot 9.223.372.036.854.775.807
FLOAT Komma-getal
DOUBLE Komma-getal (nauwkeuriger bij groot aantal decimalen)
DATE UNIX-datum
DATETIME UNIX-datum & tijd
CHAR String met vast aantal tekens
VARCHAR String met variabel aantal tekens
TINYBLOB Klein BLOB-veld
TINYTEXT Klein TEXT-veld
TEXT Tekstveld zonder een maximale grootte (handig voor grote documenten)
BLOB (Binairy Large OBject) Hetzelfde als TEXT, alleen voor binaire data (plaatjes, zip-files, documenten, enz.)
LONGBLOB Groot BLOB-veld
LONGTEXT Groot TEXT-veld
ENUM Opsomming, bijvoorbeeld 'Yes', 'No' of 'Appel', 'Peer', 'Banaan'
SET Hetzelfde als ENUM, maar ook combinaties mogelijk
Tja wat verwacht je dat je kan coden in enkele dagen,.. ik ben een kleine 2 jaar met php bezig en ken ook nog niet alles.. Het heeft zen tijd nodig, veel artikelen lezen, en vooral veel zelf proberen en proberen tot het werkt
Jah, niet normaal, ik denk alleen maar down.. Kom op Activeren.. , Ik moet gewoon veer tutorials lezen he.., en hoe begon jij?? gewoon lezen; proberen; testen; fouten eruit halen, en dan misschien vragen wat er beter kan??
zoiets wel he.. Ik ga me best doen..
EDIT: Ik begon altijd met html, en dan maakte ik gewoon met frontpage, dan staat de basis er al, en dan maakte ik er gewoon sites in.. En toen ging ik over naar script, javascript^^