login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

for functies met strings werkt niet 100%

Offline Hideoshi - 05/12/2006 09:11
Avatar van HideoshiHTML interesse Heb ergens een kalender script gevonden 'k weet niet meer juist maar, maar dit ben ik dan beginnen aanpassen (omdat ik zelf geen php kan schrijven, begrijp het wel voldoende om het aan te passen), nu zit'k met volgend probleem:
'k heb een for functie staan die variabelen moet samenvoegen die variablen zijn tekst stukjes, effe de code:
  1. for ($l=0;$l<=3;$l++)
  2. {
  3. $tekst = "".$tekst.$titel[$l].", ";
  4. }
  5. echo "<td bgcolor=#990000 style=\"cursor:hand\" onclick=\"gotourl('bekijk.php?datumkijk=".$dagtedoen[$tedoen]."&month=".$month."&year=".$year."')\" onmouseover=\"movein(this)\" onmouseout=\"moveout(this)\" height=\"20\" align=\"center\">
  6. <a title=".$tekst.">".$i."</a></td>";
  7.  
  8. }

nu over dienen echo moet je niet et letten om de rest dat erin staat het gaat om de variable $tekst hier dus, als uitput krijg'k zogezegd enkel $titel[0], en dan niets meer

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 05/12/2006 11:25
Avatar van Thomas Moderator Je hebt 1 openingshaak en 2 sluitingshaken - klopt dit?

Moet $tekst door die for-lus langzaam uitgebreid worden o.i.d.?

Wat probeer je te bereiken?
Offline Hideoshi - 05/12/2006 13:01
Avatar van Hideoshi HTML interesse ja die sluitingshaak is van de functie ervoor, zal effe verder uitleggen.
Het is een kalender, en als er op een bepaalde dag iets plaatsvindt wordt dit daarop weergegeven (via admin die dingen kan toevoegen) maar nu als'k 2 zakenop dezelfde dag zette werd de dag 2 keer uitgeschreven in de kalender, dus bv 2 keer 5 december, daarom komt voor die for nog een if functie, die dan zegt dat er meerdere activiteiten zijn (max 4) dus dan begint mijne for die de variable tekst alsmaar moet uitbreiden, door de titels telkens toe te voegen
Offline Thomas - 05/12/2006 14:51 (laatste wijziging 05/12/2006 14:51)
Avatar van Thomas Moderator Ah, wellicht helpt dit.

Vervang regel 3:
$tekst = "".$tekst.$titel[$l].", ";

door
$tekst .= $titel[$l].", ";

(let op de punt).

En vergeet $tekst niet leeg te maken voor die for-lus .

Je krijgt dan wel een komma op het einde...
Offline Hideoshi - 05/12/2006 14:54
Avatar van Hideoshi HTML interesse heb de code nog eens bekenen en wat vereenvoudigd, iemand anders had me ook gezegd met een while te werken voor de gegeven uit mijn database te halen, nu heb ik dit, maar nu krijg'k dus eigenlijk de 1ste titel met een komma maar de 2de titel komt er niet na

1. if ($datenow == $dagt)
  2. {
  3. $db = $dagtedoen[$tedoen];
  4.  
  5. //data ophalen
  6. $news_query2 = "SELECT * FROM agenda WHERE datumbw = '$db'";
  7. $result2 = mysql_query($news_query2);
  8. $k = 2;
  9. while($rows = mysql_fetch_row($result2))
  10. {
  11. $titel .= $rows[1] . ", ";
  12. }
  13.  
  14. if ($k>=1)
  15. {
  16. echo "<td bgcolor=#990000 style=\"cursor:hand\" onclick=\"gotourl('bekijk.php?datumkijk=".$dagtedoen[$tedoen]."&month=".$month."&year=".$year."')\" onmouseover=\"movein(this)\" onmouseout=\"moveout(this)\" height=\"20\" align=\"center\">
  17. <a title=".$titel.">".$i."</a></td>";
  18. }
  19. else {
  20. echo "<td bgcolor=#990000 style=\"cursor:hand\" onclick=\"gotourl('bekijk.php?datumkijk=".$dagtedoen[$tedoen]."&month=".$month."&year=".$year."')\" onmouseover=\"movein(this)\" onmouseout=\"moveout(this)\" height=\"20\" align=\"center\">
  21. <a title=".$titel[0].">".$i."</a></td>";
  22.  
  23. }
  24. $tedoen++;
  25. $dagte = explode('-', $dagtedoen[$tedoen]);
  26.  
  27. }
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s