login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Entity

Offline gothmog - 04/12/2006 21:48

Ik doe op een tekst, entity_code en daarna entity_decode (nadat het in de DB is geweest)

En nu krijg ik er dit uit. Op sommige plekken vage tekens, iem. enig idee hoe dat komt?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 05/12/2006 09:38
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik verwacht dat dit 'vreemde' tekens zijn, die je dus ff door htmlentities() moet halen.
Offline gothmog - 05/12/2006 13:52
Avatar van gothmog Lid Het zijn enkele quotes...
In m'n database staan ze zo:
'

En die moeten dus terug, maar nu doe ik html_entity_decode() en dan word het dus: ’

Hoe kan dit anders? 
Offline Richard - 05/12/2006 17:09
Avatar van Richard Crew algemeen Waarom sla je ze in de eerste plaats al in de andere vorm op dan? Nutteloos...
Offline Stijn - 05/12/2006 17:22
Avatar van Stijn PHP expert PHP.net: mysql_real_escape_string meer heb ik niet nodig
Offline Dark_Paul - 05/12/2006 17:25
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Waarom wil je ze trouwens als ' weergeven?
Als je ze al als ' in de database hebt staan is er toch niets aan de hand.. Dan wordt 't net zo goed als ' weergegeven.
Offline gothmog - 05/12/2006 17:25 (laatste wijziging 05/12/2006 17:38)
Avatar van gothmog Lid Waarom in een andere vorm?
Ten eerste voor de veiligheid en ten tweede, bij speciale tekens kan de query een error opgeven. En ik heb nu al heel veel op deze manier in de database, ik kan niet alles eruithalen en ze eropnieuw inzetten ofzo...
Is er geen andere manier??
Alvast bedankt!

EDIT @ DarkPaul
Ja dat vind ik ook een beetje raar, hier heb ik geëchoed wat er in de database staat, dus zonder strings eromheen enzo:
hier dus
<br /> zijn nu nog zo, maar die ' zijn nog steeds in vage tekens...:\
’
Offline Dark_Paul - 05/12/2006 18:01
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Misschien foute charset in je database?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s