login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ledensysteem probleem

Offline Activeren - 04/12/2006 17:23 (laatste wijziging 04/12/2006 17:46)
Avatar van ActiverenPHP interesse Heey, ik heb een paginasysteem, me index, daar zit een content in, met een pagina script, in me index heb ik ook het kopje Inloggen, die pagina geeft ik zo aan:

1. <?php
  2. include("pagina.php");
  3. ?>

Het probleem zit zo.. die pagina komt gewoon, maar dat is de index.php van mijn systeem, in die index zit het form van inloggen, en als je bent ingelogd, dan komen de keuzes, pm,profiel..
Maar als je die index ziet, en je hebt je gegevens in het form van inloggen in gevuld, dan klik je op inloggen, dan gebeurt er helemaal niks...
Snappen jullie het probleeem???

Hier is me index, met ledensysteem

PS: In de index.php van mijn ledensysteem, onder het form van inloggen, zitten ook 2 links, ledenlijst, en aanmelden, als je daar op klikt, komt het in me content, met veel foutmeldingen....
Hier is me index, me ledensysteem

EDIT: Fijn dat mensen me willen helpen 

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Poepvlek - 04/12/2006 18:44
Avatar van Poepvlek Onbekend Jah, ik zie bijna geen reacties, idd, maar het is een vage vraag..
Misschien komt het hierdoor, dat niemand reageert, wat is nou precies je probleem..??
Offline Activeren - 04/12/2006 18:48 (laatste wijziging 04/12/2006 19:44)
Avatar van Activeren PHP interesse Oke, bedankt..
Nou mijn probleem precies is..
Ik geef in mijn index2.php, dus eigenlijk me site..
include ik de pagina inloggen, dat is index.php
Die geef ik aan, zoals ik boven al zei,
  1. <?php
  2. include("pagina.php");
  3. ?>

zo dus..
Dat de pagina met het formpje, waar je kan inloggen..
De pagina include perfect op me site, maar als je je gebruikersnaam hebt ingevoerd, en uiteraard je wachtwoord, en je klikt op inloggen, dan gebeurt er niks..
Dat is mijn probleem, en ik vind hem raar... Kunnen jullie me helpen..??

Niemand... Ik hoef maar 1 voldoende reactie... blijkbaar moeilijk, als jullie het niet snappen, kan je dat toch zeggen, dan leg ik het nog beter uit..
Offline NTS64 - 04/12/2006 19:47
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Mogen we je script misschien eens zien dan, anders kunnen we niet veel helpen 
Offline marten - 04/12/2006 20:04 (laatste wijziging 04/12/2006 20:08)
Avatar van marten Beheerder Activeren,

Zou je mij je index eens laten willen zien. We hebben namelijk geen glazen bol 
Als ik zo de source code van je pagina bekijk (Kan alleen het geparsde zien) dan zie ik 4x html dat opgeroepen word. Hier kan een foutje in je php code zitten (Denk dat de verschillende if / else structuren verkeerd worden geintepreteerd).
Verder zie ik nergens in die code dat de form word afgesloten. Ook is de code voor de form niet goed. Dus kort samengevat:

* Zet je index2.php eens op www.pastebin.be
* Kijk je if / else structuren eens na
* Bekijk nog eens de code voor een formulier. Dit is bij jou niet goed
Offline Activeren - 04/12/2006 20:12
Avatar van Activeren PHP interesse Oke, Ik zie ne dat je hebt gedit, bedankt..:D
Wat nou raar is, als ik die index zelf open, dan kan ik wel inloggen maar als ik index zo include in me index2.php dna kan ik niet inloggen...

Hier is mijn, index2.php
http://www.plaatscode.be/3275/

Offline marten - 04/12/2006 20:18 (laatste wijziging 04/12/2006 20:19)
Avatar van marten Beheerder Ik zie nu nergens code die een inlogformulier voorstelt. Ik denk eigenlijk dat je door de code van die formulier aan te passen veel van je problemen kan verhelpen.

Je opent een form altijd met de volgende regel:

1. <form method="post" action="<?php echo $_SERVER['xxxx']; ?>" />

Op de plaats van de xxxx kan je kiezen uit een aantal waardes. Namelijk
$_SERVER['REQUEST_METHOD']
$_SERVER['REQUEST_URI']

Als je je formulier uitvoert door middel van een include moet je altijd $_SERVER['REQUEST_URI'] gebruiken. Zorg ook dat je je formulier altijd een naam en een id geeft. Zo kan je altijd een formulier definieren (Heb al sites gezien waar 100 formulieren zonder naam in stonden, Kom er dan maar eens uit)
Offline Activeren - 04/12/2006 20:20
Avatar van Activeren PHP interesse Oke, dus als ik $_SERVER['REQUEST_URI'] invul, dan gaat ie gewoon naar wat ie heen moet..?? en verder begrijp ik het wel... dank je wel,, als ik wat verkeerds zei, zeg je het:P
Offline marten - 04/12/2006 20:21
Avatar van marten Beheerder Ja voor zover ik die code gezien heb (Formulier waar geen action in stond) dan zal dit een stap in de goede richting zijn ja
Offline Activeren - 04/12/2006 20:22 (laatste wijziging 04/12/2006 20:31)
Avatar van Activeren PHP interesse Wat ik nu zie, ik heb natuurlijk helemaal niet me form, gestuurd..

Hier is me form, misschien ka nje me dan nog verder helpen..:P

http://www.plaatscode.be/3276/

EDIT: weg, ik typte het fout, sorry.. Hij werkt, onwijs bedankt..
Offline marten - 04/12/2006 20:25 (laatste wijziging 04/12/2006 20:28)
Avatar van marten Beheerder Daar zit copyright op daar mag ik niet aankomen zoals in het tekstbox bovenaan staat. Maar lees mijn vorige post nog eens goed en kijk nog eens goed naar je code.

Edit

Welke foutmeldingen dan 
Offline Activeren - 04/12/2006 20:28 (laatste wijziging 04/12/2006 21:03)
Avatar van Activeren PHP interesse Van mij mag je wel wat fixen, en de fouten eruit pikken, of niet??

EDIT: Alles werkt, Kijk maar
Behalve 1 ding, als je je hebt ingelogd, dat is de zelfde pagina als index.php, hij vernieuwd zich dan, majah, als je op inloggen klikt, dan log je in, maar inplaatsvan dat dat stukje, index.php vernieuws om zo maar te zeggen, veranderd de hele index2.php in index.php(de inlogpagina dus)
Hoe kan ik dit oplossen.. met pagina systeem????
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s