login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP_script voor een formulier in een website (basdullenswijnen.com/proeverijen)

Offline Floris - 03/12/2006 09:35
Avatar van FlorisLid Geachte lezer(s)
Ik heb een poosje geleden (voor mijn zoon) een website gemaakt met DreamweaverMX 2004 en op een v/d pagina's [proeverijen] een formulier opgemaakt waar belangstellenden hun wensen kenbaar kunnen maken. Maar wat ik ook probeer het lukt mij niet om daar een functionerend php-script van te maken. Ik ben daar nog te onervaren in vandaar dat ik hoop dat er iemand is die mij verder wil helpen. Ik weet niet waar ik welke gegevens moet neersetten. En in verschillende boeken zie je telkens andere voorstellen maar duidelijk?
Nadat het formulier verzonden is zou ik graag een berichte willen laten verschijnen met bijv. [ Bedankt voor uw belangstelling. U ontvangt spoedig bericht van mij.] Hieronder heb ik de HTML code gekopieerd zoals die gegenereerd is door DreamweaverMX 2004. Maar deze kan ook gezien (gelezen) worden van de website basdullenswijnen.nl (of com). Voor jullie reactie(s) alvast mijn dank. FLORIS

<br>
<input name="tel_nummer" type="text" id="tel_nummer" onBlur="MM_validateForm('tel_nummer','','R');return document.MM_returnValue" size="30">
Telefoonnummer<br>
<br>
<input name="Verzenden" type="submit" id="Verzenden" value="Verzenden">
<input name="Wissen" type="reset" id="Wissen" value="Wissen">
</form>

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline mike87 - 03/12/2006 09:38
Avatar van mike87 Nieuw lid Wat moet er met het telefoonnummer gebeuren nadat iemand het formulier verzend?
Moet deze worden verzonden via email of opgeslagen in een database?
Offline Pieter - 03/12/2006 11:50
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Hey Floris,

Je kan desnoods ook eens een kijkje gaan nemen in de tutorials of scripts sectie van sitemasters. Daar staan al enkele kant en klare scriptjes, voorzien met de nodige uitleg.

mvg
Offline NTS64 - 03/12/2006 12:24 (laatste wijziging 03/12/2006 12:25)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Ja, zoals pieterc zegt, kijk eens bij de tutorials, misschien is dit een naar je keuze: http://www.site...amp;id=138
Deze is nog vrij simpel.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s