login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Form verwerking

Offline NTS64 - 30/11/2006 20:29 (laatste wijziging 02/12/2006 13:43)
Avatar van NTS64PHP gevorderde Hallo,

Ik heb het volgende formuliertje en de verwerking ervan wil maar niet werken.
Het is de bedoeling dat je een filmpje kan posten, ofwel upload je een bestand, ofwel post je een link naar een andere site.
Het zijn 2 inputvelden hiervoor(1 om een link in te vullen, en 1 om een bestand in te vullen)
Omdat je ofwel een link moet posten, ofwel een bestand, wordt het veld van de link gedisabled als je op de radio klikt om een bestand te uploaden(en andersom) adhv v/e een klein javascriptje.
Ik weet niet precies waaraan het ligt.
Dit is de code van het formulier en het verwerkingsblok:
http://www.plaatscode.be/3261/
Dit is het javascriptje:
http://www.plaatscode.be/3252/

Woedi 

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Chupskie - 30/11/2006 20:58
Avatar van Chupskie MySQL beginner Wat doet ie wel.. en wat doet ie niet? en krijg je foutmeldingen? zo ja welke?

-Chupskie
Offline marten - 30/11/2006 21:06
Avatar van marten Beheerder <form name="form1" method="post" action="movies.php?actie=posten">

Als je eens bij method GET invult 
Offline joren161 - 01/12/2006 11:15
Avatar van joren161 Nieuw lid hij werkt bij mij wel
Offline NTS64 - 01/12/2006 17:51 (laatste wijziging 03/12/2006 15:58)
Citaat:
Wat doet ie wel.. en wat doet ie niet? en krijg je foutmeldingen? zo ja welke?

-Chupskie
Er zijn geen foutmelding, als ik op post druk, leegt hij alle velden, en doet dan verder niets, voert de query niet uit, helemaal niets.
Citaat:
<form name="form1" method="post" action="movies.php?actie=posten">

Als je eens bij method GET invult

Werkt niet

Weet iemand een oplossing??
Offline Activeren - 03/12/2006 18:40
Avatar van Activeren PHP interesse Als je eens bij alle, name="form1" dit wordt GET['form1']

Probeer dat eens, dat wat jij hebt is een verouderde versie van php, en waarschijnlijk heeft jouw server, deze wat nieuwere
Offline NTS64 - 03/12/2006 19:23 (laatste wijziging 03/12/2006 19:23)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Ik snap niet echt wat je bedoelt, kan je wat duidelijker zijn?
Offline Thomas - 04/12/2006 11:45
Avatar van Thomas Moderator Euhm, als je bestanden wilt uploaden zul je dit aan moeten geven in je form-tag. Je moet hier het attribuut enctype="multipart/form-data" aan toevoegen.

Bestanden die je wilt uploaden staan in een input-tag van het type file, niet text.

Last but not least zitten geuploade bestanden in $_FILES, niet in $_POST.

Ik stel voor dat je de manual op PHP.net eens doorleest.
Offline NTS64 - 04/12/2006 19:35
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Ja, maar ik heb het daar eigenlijk niet over, sorry ik had het topic misschien beter moeten uitleggen, maar laat het uploaden er even buiten. Het gaat er namelijk om dat er een link naar een externe site of een externe pagina wordt geinsert in de db en dan kan je die bezoeken. Het gaat over het deel van de verwerking als je kiest voor link.
Offline Thomas - 05/12/2006 11:09
Avatar van Thomas Moderator Er zit iig een fout in regel 8 (er zit een "]" teveel in):

if(isset($_POST['keuze]'])){
Offline NTS64 - 05/12/2006 17:09 (laatste wijziging 05/12/2006 17:10)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Domme fout van me.
Maar ik heb het verbeterd en nu werkt het nog steeds niet. 
Zou het misschien iets te maken hebben op de manier dat ik m'n radio's nakijk?
Offline Thomas - 06/12/2006 11:01
Avatar van Thomas Moderator Hm, ik denk dat als je elseif() gebruikt, dat er ook een else verwacht wordt. Omdat deze er niet is, is die elseif() niet expliciet nodig.

Ook controleer je vaak A, en vervolgens in een else(if) niet-A, dat is natuurlijk ook niet nodig.

Je kunt de elseifs dus voor een groot deel vervangen door elses, zonder een conditie.

Vereenvoudig je code op die manier, en kijk of het dan nog steeds mis gaat.
Offline NTS64 - 06/12/2006 15:35
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Dat heb ik gedaan maar het werkt nog steeds niet, ik weet nu wel waaraan de fout ligt.
Hier is m'n code:
http://www.plaatscode.be/3290/
Zoals je kan zien heb op regel 42 een else lus ingebouwd als je geen van beide radio's zijn aangevinkt print hij 'FOUT' naar het scherm. En dat doet hij elke keer, ook als ik een radio aanvink, dus het ligt aan de manier dat ik m'n radio's nakijk . Hoe moet ik m'n radios dan controleren?
Offline Thomas - 06/12/2006 15:56
Avatar van Thomas Moderator Kijk anders eens wat $_POST bevat.
Ge-disablede velden worden volgens mij in het geheel niet gepost - kun je niet beter divs tonen / verbergen en op grond van bepaalde opties bepaalde $_POST-velden uitlezen in plaats van deze velden compleet uit te schakelen?

Je bent trouwens vergeten je form af te sluiten .
Offline NTS64 - 06/12/2006 17:26
Citaat:
Je bent trouwens vergeten je form af te sluiten 

Dom van me.
Ja, ze worden inderdaad niet gepost, als ik ze naar het scherm printen waren ze leeg.
Ik ga het dan maar met die divjes proberen 
Bedankt voor je hulp
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s