login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Paginascript

Offline roelh - 28/11/2006 14:17
Avatar van roelhPHP gevorderde Heey allemaal,

Ben bezig met template's
De basis lukt me aardig al.
Maar nu wil ik dat als je op een link klikt, bijv contact.php dat alleen het midden gedeelte veranderd word.
Nu heb ik een oude case, die ik bij me vorige site gebruikte.
Kan ik die gewoon weer gebruiken? En zoja, waar moet ik hem neerzetten?
Kom er maar niet uit, wie kan me aub helpen?

groet,

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 28/11/2006 14:53
Avatar van Thomas Moderator Ik neem aan dat je met TemplatePower werkt?
Ik zou alles laten verlopen via één bestand (index.php).

Hier maak je het templatepower-object aan. Daarna begint het wat ingewikkeldere stuk:

Voordat je prepared moet je aangeven welke "deeltemplates" je in de "hoofdtemplate" wilt plakken met de methode assignInclude().

Hier voeg je dus je switch-statement tussen. Op grond van de pagina selecteer je een bepaalde template, daarna kun je preparen.

Voordat je de pagina afdrukt include of require je het script behorend bij de template (als de pagina een interactief element heeft wat m.b.v. PHP gevuld moet worden).

Uit oogpunt van overzichtelijkheid kun je het switch-statement het beste in een apart bestand zetten.

Wat ik doe is het volgende: In index.php maak ik een switch-statement voor onderdelen (nieuws/forum/...). Deze wijzen elk naar een index-bestand van een onderdeel.

In het index-bestand van een onderdeel staat een switch-statement voor de verschillende pagina's van zo'n onderdeel.

Zo heb je een mooie hiërarchische indeling van onderdelen en pagina's, die afzonderlijk van elkaar ontwikkeld kunnen worden.
Offline roelh - 29/11/2006 00:26
Avatar van roelh PHP gevorderde Kolere dan...ziet er verdomd moeilijk uit, maar ik ga maar eens prutsen...
had iig niet gedcaht dat zo moeilijk zou zijn, maar toch thanks 
Misschien nog andere...makkelijkere mogelijkheden? 
Offline Martijn1989 - 29/11/2006 00:36
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde @ FangorN : Waarom denk je dat die TemplatePower gebruikt?
@ roelh : Gebruik je TemplatePower?

Ik zie namelijk totaal niet het idee waarom je opeens aan TemplatePower dacht? Het zou veel makkelijker kunnen.

Dit script zou je kunnen gebruiken, alleen inp .html gebruik je gewoon .php , in het midden zit daarna een stuk voor de pagina navigatie.

http://www.site...mp;id=1197
Offline Thomas - 29/11/2006 10:22
Citaat:
@ FangorN : Waarom denk je dat die TemplatePower gebruikt?
Nou...
Citaat:
... Ben bezig met template's...
?

makkelijker != beter

PHP en HTML door elkaar gooien is gewoon zwaar onhandig, vooral als je je layout wilt omgooien waar allemaal PHP-meuk doorheen zit.
Als je TP gewend bent wil je NOOIT meer terug, tenzij je snel een scriptje wilt maken om iets uit te proberen.

TP lijkt mij ook beter in termen van ontwerp: je scheidt code en layout - deze twee zaken staan in principe los van elkaar dus zouden ook als zodanig behandeld moeten worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s