login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Serial in PHP

Offline timo - 27/11/2006 16:55
Avatar van timoPHP ver gevorderde is er een manier om ervoor te zorgen dat een script altijd van een externe server kijkt of het product geregistreerd en dus legaal is, en niet bovenaan het bestand een simpel ifje want dit kunnen mensen weghalen..

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jasperken - 27/11/2006 17:06
Avatar van jasperken PHP interesse Je kan een soort van 'klantenID' maken en dan daarmee gaan testen naar de server toe, ergens diep in je code (als je een groot script hebt) Maar elke coder kan dat uiteindelijk uitschakelen waarschijnlijk.

Makkelijkste vanal is gewoon op je eigen server hosten 
Offline timo - 27/11/2006 17:10
Avatar van timo PHP ver gevorderde gaat nogal moeilijk als je een compleet CMS wil gaan verkopen.

kan je met .htaccess ervoor zorgen dat de php code van een php bestand kan worden uitgevoerd vanaf een externe server?
Offline Stijn - 27/11/2006 17:15
Avatar van Stijn PHP expert je moet een controle hebben die lastig uit te schakelen is.

bijvoorbeeld je hebt een CMS en telkens als hij laad moet hij een HTTP response geven naar jou server en kijken of de serial key wel geldig is. is hij geldig stuurt hij een antwoordt terug naar je PHP script en dan weet dat PHP script dat hij verder mag laden anders niet. Zo niet dan wordt het IP van de server van de gebruiker geregistreerd en kan je een mail sturen naar hem of via een DNS agent rechtelijke procedures doen.

ik heb hier nog geen ding voor gemaakt , maar zo zou ik het doen (en lijkt me het meest logische)

@jasperken: ergens diep in je code stoppen :/ ze halen dat er toch uit hoor

stijn
Offline timo - 27/11/2006 17:22
Avatar van timo PHP ver gevorderde ja en ik bedenk me net pas dat als steeds een Core class (daar zat ik aan te denken) vanaf mijn server zou moeten worden geladen dat nogal wat bandbreedte kosten;-)
Offline Stijn - 27/11/2006 18:25
Avatar van Stijn PHP expert je moet er iets voor over hebben hé waarom een hele class? je hebt genoeg aan één byte 
  1. <?
  2. ....
  3. if( $response === false ) {
  4. stop_parse();
  5. }
  6. ....
  7. ?>
Offline nemesiskoen - 27/11/2006 20:32
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Je kan 2 dingen doen:
- zend heeft een programma voor zo'n zaken
- je kan je script gewoon laten draaien op de client server met enkele belangrijke functies (noodzakelijke) op jou server, en deze aanroepen via SOAP, REST, XML-RPC of whatever je wilt.
Offline ThAlmighty - 27/11/2006 20:51
Avatar van ThAlmighty HTML beginner denk misschien ook is serieus na over een Php encoder, maar ik zou het op de manier van vage doen, al hoewel de klant dan wel afhankelijk is van jouw server
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s