Nieuw lid |
|
nouja ik ben voor de fun en het een beetje bijleren een soort van roulette aan het maken.. enkel vroeg ik me nu af omdat ik dit toch wel wil weten, of het gebruik van preg_match hier zinnig is, ja of neen..
<?PHP
/* ... */
if(preg_match('/^[0-9]{1,2}+$/', $_POST['nummer']) && $_POST['nummer'] >= 1 && $_POST['nummer'] <= 15 && preg_match('/^[0-9]{1}+$/', $_POST['kleur']) && $_POST['kleur'] >= 1 && $_POST['kleur'] <= 2 && preg_match('/^[0-9]{1,5}+$/', $_POST['inzet'])){
/* ... */
?>
<?PHP /* ... */ if(preg_match('/^[0-9]{1,2}+$/', $_POST['nummer']) && $_POST['nummer'] >= 1 && $_POST['nummer'] <= 15 && preg_match('/^[0-9]{1}+$/', $_POST['kleur']) && $_POST['kleur'] >= 1 && $_POST['kleur'] <= 2 && preg_match('/^[0-9]{1,5}+$/', $_POST['inzet'])){ /* ... */ ?>
is het gebruik van preg_match bij $_POST['nummer'] en $_POST['kleur'] hier overbodig, of niet?
rede waarom ik preg_match gebruikt heb is voor de waarde tussen de {}, dit kan ik ook wel controleren met strlen(); (zelf ben ik een beetje een bug-abuser, het posten van lange waarde enz ben ik goed in , niet zo moeilijk trouwens als je dat moest denken.)
alvast bedankt voor je reactie..
|