Nieuw lid |
|
Wat ik zou doen:
*Maak een formulier met als action bv: "eerstLatenZien.php" en method POST
*in die "eerstLatenZien.php", zet je de opmaak en de verwerking van het formulier, maar nogmaals binnen een formulier bv:
<form method="post" action="verwerkGegevens.php">
<b>Naam:</b> <?php echo $_POST['Naam']; ?>
</form>
<form method="post" action="verwerkGegevens.php"> <b>Naam:</b> <?php echo $_POST['Naam']; ?></form>
Onder elk veld zet je een hidden input, die zullen ervoor zorgen dat je gegevens opnieuw kunnen verstuurd worden:
<form method="post" action="verwerkGegevens.php">
<b>Naam:</b> <?php echo $_POST['Naam']; ?>
<input type="hidden" name="Naam" value="<?php echo $_POST['Naam']; ?>">
</form>
<form method="post" action="verwerkGegevens.php"> <b>Naam:</b> <?php echo $_POST['Naam']; ?><input type="hidden" name="Naam" value=" <?php echo $_POST['Naam']; ?>"> </form>
Vanonder aan je form zet je een submit knop met value "Gegevens kloppen, verzenden" ofzo, en een button die zegt "Foute gegevens, ga terug" die je met javascript naar de vorige pagina laat gaan (het eerste formulier), als je dit met onCLick="history.go(-1)" doet zijn normaal de gegevens nog ingevuld en kan de gebruiker ze gewoon aanpassen.
Persoonlijk ben ik wél voorstander om formulieren op de pagina zelf te verwerken, meestal met een included file om spaghetti code te voorkomen... maar dat beslis je zelf.
Ik hoop dat je er aanuitkon
Succes
-Gert |