login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

preview formulier

Offline Ultimatum - 16/11/2006 18:14
Avatar van UltimatumPHP expert Ik zou graag willen dat als je op een knop drukt en je upload bijvorobeeld een foto en voegt wat tekst toe dat hij ze dan samen voegt en eerst laten zien. Maar ik heb geen idee hoe ik het moet doen..

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 16/11/2006 20:38
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dit is een veronderstelling:
Je wilt de info ergens opslaan, het is nu niet relevant waar.
Je wilt je info straks op een bepaalde manier weer uitlezen, in een bepaalde layout.
Bij het submitten verwijs je iemand naar een pagina, waar je alles laat zien, in de layout zoals je 't straks de gegevens weer wilt geven.
Vervolgens zet je er een 'OK' of 'SEND' knop oid onder, en verstuur je hiermee het bericht.
Offline Nowan - 17/11/2006 14:16
Avatar van Nowan Nieuw lid Wat ik zou doen:

*Maak een formulier met als action bv: "eerstLatenZien.php" en method POST
*in die "eerstLatenZien.php", zet je de opmaak en de verwerking van het formulier, maar nogmaals binnen een formulier bv:

1. <form method="post" action="verwerkGegevens.php">
  2. <b>Naam:</b> <?php echo $_POST['Naam']; ?>
  3. </form>

Onder elk veld zet je een hidden input, die zullen ervoor zorgen dat je gegevens opnieuw kunnen verstuurd worden:

1. <form method="post" action="verwerkGegevens.php">
  2. <b>Naam:</b> <?php echo $_POST['Naam']; ?>
  3. <input type="hidden" name="Naam" value="<?php echo $_POST['Naam']; ?>">
  4. </form>

Vanonder aan je form zet je een submit knop met value "Gegevens kloppen, verzenden" ofzo, en een button die zegt "Foute gegevens, ga terug" die je met javascript naar de vorige pagina laat gaan (het eerste formulier), als je dit met onCLick="history.go(-1)" doet zijn normaal de gegevens nog ingevuld en kan de gebruiker ze gewoon aanpassen.

Persoonlijk ben ik wél voorstander om formulieren op de pagina zelf te verwerken, meestal met een included file om spaghetti code te voorkomen... maar dat beslis je zelf.

Ik hoop dat je er aanuitkon  

Succes

-Gert
Offline Ultimatum - 17/11/2006 14:22
Avatar van Ultimatum PHP expert Hoe bedoel je op de pagina zelf te verwerken? Ik wil zowiezo maar 1 pagina omdat ik he tonzinnig vind om op pagina 1 het formulier te hebben en op pagina 2 het script dat het invoegd. Maar ik denk dat ik er zo wel uitkom 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s