PHP interesse |
|
Ik denk dat dit de beste plek is om m'n vraag te posten. Ik ben bezig met het installeren en configuren van iDeal Basic. Tot zover gaat alles goed heb ook alle 7 tests in de testomgeving goed afgerond. Maar dat zijn allemaal statische bedragen. Nu wil ik natuurlijk ook meerdere producten kunnen verwerken. Hiervoor gebruiken ze een hashcode opgebouwd uit een aantal gegevens
<?php
$shastring = "$key" . "$merchantID" . "$subID" . "$amount" . "$orderNumber" .
"$paymentType" . "$validUntil" .
"$itemNumber1" . "$itemDescription1" . $product1number . $product1price .
"$itemNumber2" . "$itemDescription2" . $product2number . $product2price .
"$itemNumber3" . "$itemDescription3" . $product3number . $product3price .
"$itemNumber4" . "$itemDescription4" . $product4number . $product4price;
?>
<?php $shastring = "$key" . "$merchantID" . "$subID" . "$amount" . "$orderNumber" . "$paymentType" . "$validUntil" . "$itemNumber1" . "$itemDescription1" . $product1number . $product1price . "$itemNumber2" . "$itemDescription2" . $product2number . $product2price . "$itemNumber3" . "$itemDescription3" . $product3number . $product3price . "$itemNumber4" . "$itemDescription4" . $product4number . $product4price; ?>
Dit ziet er leuk uit maar het lijkt me overbodig om 20x het itemNumber (zoals ze hierboven al 4x hebben gedaan) te herhalen? Nu komen ze in de handleiding (die uitblinkt in onduidelijkheid!) met het volgende:
-----------------------------------------------------------------------
itemNumber<n>
AN..max12
Artikelnummer. <n> is 1 voor het eerste product, 2 voor het tweede, etc.
N.B. Merk op dat itemNumber1, itemDescription1, itemQuantity1
en itemPrice1 verplicht zijn.
-----------------------------------------------------------------------
Ja leuk maar hoe werkt dit? Ik ben altijd gewend om een tellertje (loop) te gebruiken. Voor de duidelijkheid heb ik even het volledige voorbeeld script toegevoegd.
Hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Gr.
Jelte
Het volledige script is hier te vinden:
http://www.plaatscode.be/3133/
Citaat: Rensjuh edit:
Code tags gebruiken.
|