login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ideal probleem met meerdere producten in hashcode

Offline JLT - 16/11/2006 11:46 (laatste wijziging 16/11/2006 12:48)
Avatar van JLTPHP interesse Ik denk dat dit de beste plek is om m'n vraag te posten. Ik ben bezig met het installeren en configuren van iDeal Basic. Tot zover gaat alles goed heb ook alle 7 tests in de testomgeving goed afgerond. Maar dat zijn allemaal statische bedragen. Nu wil ik natuurlijk ook meerdere producten kunnen verwerken. Hiervoor gebruiken ze een hashcode opgebouwd uit een aantal gegevens

1. <?php
  2. $shastring = "$key" . "$merchantID" . "$subID" . "$amount" . "$orderNumber" .
  3. "$paymentType" . "$validUntil" .
  4. "$itemNumber1" . "$itemDescription1" . $product1number . $product1price .
  5. "$itemNumber2" . "$itemDescription2" . $product2number . $product2price .
  6. "$itemNumber3" . "$itemDescription3" . $product3number . $product3price .
  7. "$itemNumber4" . "$itemDescription4" . $product4number . $product4price;
  8. ?>

Dit ziet er leuk uit maar het lijkt me overbodig om 20x het itemNumber (zoals ze hierboven al 4x hebben gedaan) te herhalen? Nu komen ze in de handleiding (die uitblinkt in onduidelijkheid!) met het volgende:

-----------------------------------------------------------------------
itemNumber<n>
AN..max12
Artikelnummer. <n> is 1 voor het eerste product, 2 voor het tweede, etc.

N.B. Merk op dat itemNumber1, itemDescription1, itemQuantity1
en itemPrice1 verplicht zijn.
-----------------------------------------------------------------------

Ja leuk maar hoe werkt dit? Ik ben altijd gewend om een tellertje (loop) te gebruiken. Voor de duidelijkheid heb ik even het volledige voorbeeld script toegevoegd.

Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Gr.
Jelte

Het volledige script is hier te vinden:
http://www.plaatscode.be/3133/

Citaat:
Rensjuh edit:
Code tags gebruiken.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 16/11/2006 12:39 (laatste wijziging 16/11/2006 12:54)
Avatar van marten Beheerder welke bank gebruik je iDeal van?
Ik heb het een tijdje gedaan en wil je wel helpen.

En wil je mij het hele pakket eens toezenden?
Ik kan namelijk niet op mijn eigen server komen omdat ik op school zit. Anders had ik het wel even opgehaald.
Offline JLT - 16/11/2006 12:54
Avatar van JLT PHP interesse Dat zal super zijn!!! Ik zit aangesloten bij de ING.

En opzich is het me allemaal wel duidelijk. De testorders zijn ook allemaal goed aangekomen enzo... Alleen nu wil ik natuurlijk het gedeelte bekijken zodat ik meerdere producten kan versturen naar de bank! Die handleiding is trouwens ook een lachertje zeg!
Offline marten - 16/11/2006 13:04
Avatar van marten Beheerder jaja I know 

Stuur het pakket eens naar martenvanurk@gmail.com
Offline JLT - 20/11/2006 17:35
Avatar van JLT PHP interesse Hey Marten in ieder geval bedankt voor de moeite! Ik heb nog even door geknutseld en het is gelukt De aanhouder wint.

Ik zit alleen nog met een klein probleempje waar ik even niet uitkom. Misschien dat jij me hierbij nog wel even kan helpen 

Ik bouw de hashcode op uit twee delen.
1. het statische gedeelte
2. de productinformatie

Samen wordt dit tot één string gevormd en deze wordt door de SHA codering heen getrokken en verstuurd.

Het volgende is het geval. Ik gebruik nu de volgende code voor de productinformatie:

<?php
$shastring_product = $product_array[0]['number'] . $product_array[0]['description'] . $product_array[0]['aantal'] . $product_array[0]['price'] ;
?>

Dit werkt fijn als ik 1 product bestel. Nu kan ik wel 20 keer deze string erachter zetten maar dan ben je wel beperkt tot 20 producten en dat wil ik niet.

Nu zat ik aan een loopje te denken. Maar hoe doe ik dat? Normaal als je een loopje maakt met een echo erin wordt alles netjes achter elkaar geprint. bv.

<?php
$hoeveel = count($_SESSION['winkel']) ;
for ($teller=0; $teller<$hoeveel; $teller++) {

echo $product_array[$teller]['titel']* ;
}
?>

Bij 3 producten zal ik dan een mooie string krijgen als:
Bernini mysteriedelta deceptieda vinci code

Dit is precies wat ik nodig heb maar dan wil ik niet dat dit geprint wordt maar in een variabele (bv. $shastring_product) wordt opgeslagen. Zodat ik aan het einde van de rit het volgende kan doen:

$shastring = $shastring_statisch.''.$shastring_product ;

en deze variabele kan coderen en versturen de bank.

Alweer bedankt!!

Jelte
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s