Heb je code net ff bekeken. En er zijn een aantal dingen die mij opvallen:
- if(mysql_num_rows($select) == 1)
Dus een klant kan zich maar 1 x inschrijven voor een bepaalde cursus? Immers, alles wat niet gelijk aan 1 is geeft die foutmelding!
- 'SELECT * FROM `lessen`'
Moet je je selectie niet iets specifieker maken? 'SELECT * FROM `lessen` WHERE `klantid` = ".$klantid."'
En ik zou verder even debuggen om de fout te vinden:
- var_dump($_SESSION['login']);
- var_dump(mysql_num_rows($select));
Als de data in de tabellen klopt (controleren via phpmyadmin ofzo). Dan moet het in je query's zitten. ff debuggen en je komt er wel uit. En zonder je nieuwe query's te posten kan ik je niet helpen
edit:
Wat is nu de fout momenteel?
Error van geen lessen of krijg je alle lessen?
Als je alle lessen krijgt lijkt dat me logisch. Je zegt immers: Geef mij ALLE lessen uit de tabel. Je maakt geen selectie (Door bijv: WHERE klantid = 1) te zeggen
$qSelect_berichten = mysql_query('SELECT * FROM `lessen`') or die (mysql_error());
Lijn 34
Moet worden:
$select = mysql_query("SELECT * FROM `inschrijving` WHERE `cursusid` = '".$aBerichten['id']."' AND `klantid` = '".$klantid."'");
Wat ik alleen niet begrijp is waarom je $aBerichten['id'] al gebruikt voordat de query is geweest
EDIT:
maar je kan ook gewoon lijn 34 weg doen, en van lijn 36 maken:
while($aBerichten = mysql_fetch_array($select))
Want het zijn dan praktisch gewoon dezelfde queries
het zit zo dat in die tabel inschrijving alleen maar klantid en cursusid zitten en de rest zit dus in de tabel lessen
het lukt me maar niet
dus: als er in tabel 'inschrijving' het id van de klant die momenteel is aangemeld bevind met een cursusid achter dan moet ik deze lessen in deze pagina weergeven maar de info over ide les staat in tabel 'lessen', enhij mag dus niet alle lessen die beschikbaar zijn zien, alleen door hem gereserveerde lessen.
als je geen verband hebt tussen de tabellen, is het logisch dat je niet goed kan selecteren, je zal sowieso een kolom nodig hebben met klant_id in tabel lessen ofzo, anders kun je bijna onmogelijk zoiets verkrijgen
maar er komen immens veel klantid's in die tabel lessen dan
dat kan tog ergens niet, er werd mij eerst gezegd van een tussentabel te maken en nu zeg jij net weer het tegenovergestelde ?
ik zou denken:
als het id van de klant in de tabel 'inschrijving' bevind dan weergeven die bepaalde lessen
is logische uitleg, maar dit kan dus blijkbaar niet ?
omdat mij eerst werd gezegd alles op te slagen in een andere tabel zodat mij dit meer mogelijkheden kon geve