login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tekst als id en id in tabel bevind

Offline flipthijs - 15/11/2006 14:04
Avatar van flipthijsPHP interesse ik heb dit:

Lijst met lessen waar achter staat of het nog te reserveren is of niet.
Als je reserveert komt het ID van de les en het ID van de klant in een tabel op de db.
Maar als die persoon nu een les gereserveerd heeft mag die die les niet nog een keer reserveren dus moet erachter komen staan van
'u hebt deze les al gereserveerd'

Hoe is dit mogelijk ?

dit is de pagina:
http://www.plaatscode.be/3125/

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 15/11/2006 14:07
Avatar van Ultimatum PHP expert Je moet even kijken of het id van de klant al voorkomt in de database, zojah echo 'U hebt deze deze les al gereserveerd
anders .. doe iets
Offline flipthijs - 15/11/2006 14:08
Avatar van flipthijs PHP interesse Ja maar in de tabel kan dus meerdere keren het id van die klant staan omdat er heel veel lessen zijn.

en welke code is dit dan in de praktijk ?
Offline Ultimatum - 15/11/2006 14:19
Avatar van Ultimatum PHP expert dan moet je ook even kijken welke les het is. Dan krijg je zoiets:

1. <?php
  2. $select = mysql_query("SELECT * FROM lessen WHERE lesid = '".$lesid."' && klantid = '".$klantid."'");
  3. if(mysql_num_rows($select) == 1)
  4. {
  5. //al aangemeld
  6. }
  7. else
  8. {
  9. //niet aangemeld
  10. }
  11. ?>
Offline flipthijs - 15/11/2006 14:35
Avatar van flipthijs PHP interesse Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE, expecting '(' in /home/fun2move/domains/fun-2-move.be/public_html/lessen/toonlessen.php on line 50

lijn 50:
  1. if $select = mysql_query("SELECT * FROM inschrijving WHERE cursusid = '.$aBerichten['id'].' && klantid = '.$klantid.'");
Offline Rens - 15/11/2006 14:37 (laatste wijziging 15/11/2006 14:37)

Crew algemeen
Ja, als je zelf eens probeerd iets op te lossen...
Je leert er niks van als je telkens maar je fout en je code hier neer gooit.
Lees wat tutorials, speel er wat mee en leer.
Offline flipthijs - 15/11/2006 14:38
Avatar van flipthijs PHP interesse ik heb al vele geprobeerd daarom zet ik het hier neer, als ik het zelf kon en niet geprobeerd had dan zou ik het hier niet zetten
Offline Rens - 15/11/2006 14:39

Crew algemeen
http://www.site...amp;id=226
Als je die gelezen hebt, kun je het oplossen en heb je weer iets geleerd dus... 
Offline Ultimatum - 15/11/2006 14:39
Avatar van Ultimatum PHP expert Bekijk mijn script nog eens. Weet niet of dat jou probleem oplost maar je stuk na je WHERE bevat wat fouten iig...
Offline flipthijs - 15/11/2006 14:48
Avatar van flipthijs PHP interesse volges die tut is er hier niets fout:
  1. if $select = mysql_query("SELECT * FROM `inschrijving` WHERE `cursusid` = '".$aBerichten['id']."' AND `klantid` = '".$klantid."'");

en de fout zegt dat hij een ( verwacht maar in die tut kan ik nergens vinden waar ik nog een haakje zou kunnen zetten hoor 
Offline Rens - 15/11/2006 14:51

Crew algemeen
if, na if moet een haakje hè 
if(...)
Offline flipthijs - 15/11/2006 14:53
Avatar van flipthijs PHP interesse nja ik was me zo aan het focussen dat er iets fout was na de WHERE.

Bedankt
Offline Ultimatum - 15/11/2006 14:57
Avatar van Ultimatum PHP expert Er is ook iets fout na de where , je moet variabelen tussen quotes dus: '". en niet '.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.228s