"insert into `inschrijving` (cursusid,klantid) VALUES ()";
"insert into `inschrijving` (cursusid,klantid) VALUES ()";
nu wil ik het zo dat als ze op ja klikken en dus actie 1 doen,
dat in die tabel inschrijving het id van de klant komt en het id van de les, maar het id van de les haal je op door die Getid,
Maar hoe krijg ik daar nu het id van de klant in ?
"insert into `inschrijving` (cursusid,klantid) VALUES ( $_SESSION['login'],$_GET['id'])";
$query="UPDATE `lessen` SET vrijeplaatsen=vrijeplaatsen-1 WHERE id='".$_GET['id']."'";
"insert into `inschrijving` (cursusid,klantid) VALUES ( $_SESSION['login'],$_GET['id'])";
$query="UPDATE `lessen` SET vrijeplaatsen=vrijeplaatsen-1 WHERE id='".$_GET['id']."'";
<?
$query = "INSERT INTO inschrijving (cursusid,klantid) VALUES ('". $_GET['id'] ."', '". $_SESSION['login'] ."')";
mysql_query($query) or die (mysql_error());
$query="UPDATE lessen SET vrijeplaatsen=vrijeplaatsen-1 WHERE id='".$_GET['id']."'";
mysql_query($query) or die (mysql_error());
<?
$query="INSERT INTO inschrijving (cursusid,klantid) VALUES ('".$_GET['id']."', '".$_SESSION['login']."')";
Ik wordt er zelf zenuwwachtig van .
Waarschijnlijk is de variable dan verkeerd, kijk zelf maar even: ik ken hem natuurlijk niet.
Nu gebruik je in deze code: $_SESSION['login'].
Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/fun2move/domains/fun-2-move.be/public_html/lessen/reserveerles.php on line 24
nu deze fout:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING, expecting ']' in /home/fun2move/domains/fun-2-move.be/public_html/lessen/reserveerles.php on line 24
Om dan achter deze fout te komen:
- Is de rij waar je het ID in wilt zetten wel juist benoemd? (klantid)
- Anders boven in je script error_reporting(E_ALL);.
Die link is al in php he, dat is geen html link, dus ik denk dat hier sommige php tags wegmoeten ?
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /home/fun2move/domains/fun-2-move.be/public_html/lessen/toonlessen.php on line 66