login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bepaalde tekst in tekstvak

Offline Jointjeff - 13/11/2006 20:05
Avatar van JointjeffHTML interesse Hallo iedereen,

Ik ben sinds een tijdje bezig met php, en begin er steeds meer van te snappen. Maar over de vraag..

Ik heb een tekst op film03.php staan.. Op die pagina, moet een soort van edit komen, en nu wil ik dat de tekst (film beschrijving) in dat bestand in het tekstvak komt te staan..

Het is eigenlijk zeg maar gewoon een mailformulier, en de tekst die de film beschrijft moet dus als je op edit klikt in een tekstvak komen, waarop je weer verzenden kan klikken..

Ik hoop dat jullie hier wijs uit worden.. VB:

http://www.legendarytv.nl/index.php?id=film801

Op die pagina zie je dus edit staan.. klik daar maar is op.. mss weten jullie dan wat ik bedoel.

Alvast bedankt voor de moeite.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 13/11/2006 20:16
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Maak een textarea en zet de getypte text tussen de tags.
echo '<textarea name="beschrijivng" cols="40" rows="8">'.$bericht.'</textarea>';
Ik neem aan dat die info uit een database komt, dus dan is $bericht de tekst die uit de database komt.
Offline Jointjeff - 13/11/2006 21:08
Avatar van Jointjeff HTML interesse gebruik geen database .. het is gewoon een php bestand ( http://www.lege...oakill.php )
Offline Ultimatum - 13/11/2006 21:11
Avatar van Ultimatum PHP expert Je moet de tekst wel ergens uit halen, ook al is het maar een tekstfile. Als je het gewoon in de layout typt dan zuo je het niet kunnen editen omdat je moet aangeven welke text je in de textarea wilt zetten.
Offline Den_Tomme - 13/11/2006 21:15 (laatste wijziging 13/11/2006 21:17)
Avatar van Den_Tomme PHP interesse
  1. <?php
  2. $bericht = 'Wat er in je tekstvak moet komen ...';
  3. echo '<textarea name=\"beschrijivng\" cols=\"40\" rows=\"8\">'.$bericht.'</textarea>';
  4. ?>

Effe wat verbeterd ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s