login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

dubbele include

Offline Ultimatum - 12/11/2006 20:21
Avatar van UltimatumPHP expert ten eerste Ik weet snap de foutmelding maar ik heb geen idee hoe ik het kan oplossen watn ik snap niet hoe dat ding bij zijn hoofd komt deze error te showen 

Ik heb nu dus links omgebouwd met Mode Rewrite en heb op index.php dit staan:
  1. <?php
  2. include './inc/config.php';
  3. include './inc/functions.php';
  4. include './stats/index.php';
  5. ?>

maar nu omdat ik dus Mod Rewrite gebruik krijg ik deze error
Citaat:
Fatal error: Cannot redeclare in() (previously declared in D:programsxampphtdocsBlerck.nlv2incfunctions.php:2) in D:programsxampphtdocsBlerck.nlv2incfunctions.php on line 5

Het komt omdat dat ding 2x functions include maar ik snap niet hoe en waar , dit staat alleen op index.php en heeft altijd gewerkt. Word index.php nu vaker geinclude met Mod Rewrite of niet?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bosgroen - 12/11/2006 20:29
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
normaal gezien niet hoor;

overigens ik gebruik altijd include_once. Daar alles met functies en klasses werkt zal zo niets redeclaren.
Offline Ultimatum - 12/11/2006 21:10 (laatste wijziging 12/11/2006 21:11)
Avatar van Ultimatum PHP expert Maar als ik include_once gebruik ipv van include dan krijg ik dit in mijn browser:

Citaat:
De verbinding werd geherinitialiseerd

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over
enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.

* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
Offline bosgroen - 12/11/2006 21:14
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
? dat zijn rare meldingen, meldingen die niets vandoen hebben met de php-parser me dunkt.
Tis eerder op apache-niveau; mod_rewrite (maar kben hier niet zo goed in thuis)
Offline Ultimatum - 12/11/2006 21:33 (laatste wijziging 12/11/2006 21:33)
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee, want dit komt pas nadat ik include_once heb gebruikt, daarvoor gaat het goed (behalve de foutmelding dan)
Offline ikkedikke - 12/11/2006 21:51
Avatar van ikkedikke PHP expert heb je in de config of stats/index.php een include naar die zelfde functies staan?
Offline Mad_Mike - 12/11/2006 21:52
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Zoiets krijg ik ook als ik een oneidige while lus ofzo heb. Er zit iets anders nog (goed) fout, daarom werken die include en require_once ook niet goed.
Offline Ultimatum - 12/11/2006 22:06 (laatste wijziging 12/11/2006 22:32)
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee dat is niet het geval omdat hij het eerst wel goed deed en toen werkt ik met een ?p=systeem dus dit zou niet veel verschillend mochen zijn toch?

Maar waarom werkt include wel en include_once niet dat, wat is het verschil hier tussen, alleen dat het maar 1x geinclude word toch? 

Edit: Ik ben nu dus druk bezig de fout te vinden en heb het volgende ontdekt. Ik werk met ?p=nogwat en als ik dan de volgende RewriteRule heb (RewriteRule ^(.*).php index.php?p=$1) dan werkt het niet, maar heb ik (RewriteRule ^(.*).php index.php?pagina=$1) dan werkt het wel. Dus is mijn vraag , is dit het probleem?

1. <?php
  2. $p = str_replace("../", "", $_GET['p']);
  3. if(empty($p))
  4. {
  5. include("home.php");
  6. }
  7. elseif((isset($p)) && (file_exists($p . ".php")))
  8. {
  9. include($p. ".php");
  10. }
  11. else
  12. {
  13. include("fout.php");
  14. }
  15. ?>

Dit heb ik gewoon op mijn index.php staan, maar anders zou ik niet weten hoe PHP moet weten waar welke file te include..

Hmm.. ik heb [L,QSA] achter mijn rewriterule zet en nu werkt het wel...

Geen idee of alles nu werkt maar daar lijkt het wel op op het eerste gezicht..
Offline ikkedikke - 12/11/2006 23:02
Avatar van ikkedikke PHP expert als ik jou was zou ik ook even nagaan wat er gebeurt als je nu ?p=index neemt..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s