login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP 3D Engine

Offline SvenP - 11/11/2006 10:50
Avatar van SvenPPHP interesse Hallo mensen,

Mischien is het een heel dom idee,
maar mischien ook niet.
In ieder geval, ik wil probeeren een 3d engine in php te maken.
Ik zie niet waarom dit onmogelijk is, aangezien: alles kan.
Alleen, ik kan dit niet alleen.
Daarvoor ben ik opzoek naar ervaren php scripters die dit idee samen met mij tot leven willen brengen,

Ik zet dit niet in samenwerking om een reden,
daar kan niet gereplyd worden, ivm ideeën.
Iedereen kan een steentje bijdraagen,
met ideeën verzinnen of whatever..

Ik zat te denken, of het mogelijk is om windows dll's in te laden via een php class, als dit nog niet bestaat, maken we zo'n class.
Dan via directx een basis dingetje maken.

Ik heb zo'n idee dat het best ingewikkeld is om zo'n directx class te schrijven, Mensen die ervaaring hebben met directx programeeren (denk aan visual studio/java whatever) weten ongeveer wat voor functies er zijn met directx, dat die mensen ook hun steentje willen bijdragen.

Wat moet er gebeuren:
* Class voor dll's laden
* Class met directx functies

Als je geintereseerd bent, laat het me weten.
Voor ideeën/comments hoor ik het graag.

Bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groeten,
Sven Petersen (msn & email & google talk: djnevs@gmail.com)

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 11/11/2006 11:22 (laatste wijziging 11/11/2006 11:24)
Avatar van Stijn PHP expert Waarom directx ? Ik vind OpenGL veel beter en volgens mij bestaat dit in PHP zo'n OpenGL module. Ik zal eens opzoeken.

OpenGL is veel krachtiger dan Directx

[edit]

heb een fantastische site gevonden:
http://phpopeng...ht.php.txt
http://phpopengl.sourceforge.net/

http://sourceforge.net/projects/phpopengl/

ik ga hem downloaden en uitproberen.
Offline SvenP - 11/11/2006 11:25
Avatar van SvenP PHP interesse OpenGL is voor mij ook goed... alleen heb ik zelf hier weinig ervaaring mee..
klein gesprekje met mijn ex-stage begelijder hierover, hij beweert dat het niet mogelijk is om directx in te laden in php:
Citaat:
Wieb says:
PHP heeft geen DX-output en je kunt dat ook niet maken.
Just me [ I'll be there for you! says:
maar, waarom niet?
Wieb says:
Omdat PHP altijd een pagina opleverd.
Wieb says:
Java is software dat blijft draaien aan client-side!
Wieb says:
Das heel wat anders.
Offline Stijn - 11/11/2006 11:30 (laatste wijziging 11/11/2006 11:39)
Avatar van Stijn PHP expert Hij heeft wel gelijk maar openGL draaid toch ook in PHP en dat wordt ook in clientside software gebruikt! wrijf dat maar onder zijn neus.

maar ik heb geen ervaring in directx maar als je zegt DLL dan zou ik eens opzoeken hoe je DLL kan laden in PHP , misschien met de DOT NET functie van PHP of met de COM class (waarmee je word etc kan laden ook)

ik heb ook geen ervaring met opengl maar wat ik weet dat het zeer uitgebreid is (denk maar aan de vele games: Call of duty reeks , doom reeks , quake reeks etc)

[edit]

volgens mij moet je het niet in de browser aanroepen die opengl , heb alles geinstalleerd maar wit scherm. even in DOS proberen
Offline SvenP - 11/11/2006 11:41
Avatar van SvenP PHP interesse Heb je inderdaal gelijk in ja, opengl is uitgebrijder, maar.. directx word ook client sided uitgevoerd, want de dll's staan niet op de server, maar worden vanaf de client uitgevoerd..
Offline Stijn - 11/11/2006 11:45
Avatar van Stijn PHP expert het zou leuk zijn om GD libary uit te breiden met een 3D class , volgens mij is dat meer haalbaar dan je directx.
Offline SvenP - 11/11/2006 11:49 (laatste wijziging 11/11/2006 11:50)
Avatar van SvenP PHP interesse ff googlen naar: opengl directx
vind ik een ding dat dit al heeft gemaakt, alleen 1 probleem
k heb het geinstalleerd
voorzover dat mogelijk is *-)
maar als ik een example script run, krijg ik deze melding:
  1. Fatal error: Call to undefined function glutInit() in E:\fj\rommel\test.php on line 174

kortom, de dll's worden niet goed geladen denk ik
of het is voor een andere versie van php.
ik heb php5.. maar voorzover ik het kan zien, zijn die dll's voor php4 ><
Offline Stijn - 11/11/2006 11:58
Avatar van Stijn PHP expert heb je je php.ini bewerkt? mja het kan zijn dat het enkel werkt voor php4 maar heb daar twijfels over 
Offline SvenP - 11/11/2006 12:00
Avatar van SvenP PHP interesse ik heb idd php.ini bijgewerkt.. 
maar het werkt hier niet,,
k kan php4 wel ff downloaden en uitprobeeren
maar k ga eerst ff eten 
Offline Stijn - 11/11/2006 12:01
Avatar van Stijn PHP expert ja ik ook 
Offline SvenP - 11/11/2006 12:25 (laatste wijziging 11/11/2006 12:37)
Avatar van SvenP PHP interesse k ben er weer.. 
heb em geprobeert op php4, nog zelfde resultaat,,,

edit:
http://www.sulaco.co.za/activegl.htm
werkt alleen niet in firefox 
is opengl in een activex bestuuringselement..
ziet er opzich wel gaaf uit.
maar, dan word het geprogrameerd in c++ of weet ik veel wat,
en niet in php wat ik dus graag wil.
Offline Stijn - 11/11/2006 13:18
Avatar van Stijn PHP expert In php zal je het niet kunnen maken wss. Het zal een PHP module moeten zijn.

Ik zal eens meehelpen met informatie te zoeken. Misschien dat we iets vinden voor directx (alvast eens kijkn op de microsoft site)
Offline SvenP - 11/11/2006 14:11
Avatar van SvenP PHP interesse dat ding van sourceforge waar je net mee aan kwam zetten, zou wel moeten werken.. ik ben ff op dan ding aan het omneuzen. en ik kwam bij de bugs dit voorbij: Does not work on newer PHP versions.

ff probeeren op oude php server:p
Offline Stijn - 11/11/2006 14:13
Avatar van Stijn PHP expert ik ga geen server installeren speciaal voor die module hoor zelf een maken zekers , anders ga ik eens de visual basic bestand downloaden en zien hoe het gescript wordt , altijd leuk om te zien.
Offline SvenP - 11/11/2006 14:27
Avatar van SvenP PHP interesse een server installen is niet zo'n probleem, daar hebben we standaart packs voor, zoals xampp, alleen. waar kan ik de oudere versies van xampp downloaden.? xie nergens een archive staan ofzo. of mischien of iemand anders een pack weet met php4.0 ?
Offline HellsChicken - 11/11/2006 18:43 (laatste wijziging 11/11/2006 19:21)
Avatar van HellsChicken Nieuw lid ok.. een 3d engine schrijven is leuk.. maar in PHP dat wordt ontiegelijk traag. wat dacht je ervan om gewoon met C of java te werken ? Dit is voor een server veel te zwaar.

//edit: mss leuk als voorbeeldje:

http://sourceforge.net/dbimage.php?id=1842
Offline SvenP - 12/11/2006 09:53
Avatar van SvenP PHP interesse dat voorbeeldje heb ik geprobeert, das met opengl gedaan in php.. alleen das voor php4 ofzo, en werkt niet bij php5..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s