login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

uploaden

Offline tbk - 10/11/2006 20:07
Avatar van tbkPHP beginner ben hier voor de zoveelste keer met een upload scriptje da tmaar niet wilt werken:

http://www.plaatscode.be/3076/

weet iemand waarom die upload niet werkt? je moet toch enkel de functie move_uploaded_file() gebruiken? en zo een formpje...

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 10/11/2006 20:25 (laatste wijziging 10/11/2006 20:30)
Avatar van Stijn PHP expert er is een mix van meerdere fouten. ik ben ze bezig met uithalen.

stijn

nog 5 minuten wachten 

[edit #1]
notice errors zijn niet erg hoor
Offline tbk - 10/11/2006 20:27 (laatste wijziging 10/11/2006 20:32)
Avatar van tbk PHP beginner allé tof om je te helpen kan ik je nog een foutmelding geven die ik niet echt snapte...

uploaden mislukt
Notice: Undefined variable: dit in /home/sintpaulus/domains/sintpaulus.thijma.be/public_html/admin/AFsingleup.php on line 48

ben al blij dat iemand me eens wil helpen, heb eigenlijk wat te veel hooi op men vork genomen:D
Offline Stijn - 10/11/2006 20:40
Avatar van Stijn PHP expert http://www.plaatscode.be/3077/ , hopelijk werkt hij hé 

ff een overzicht van je fouten:

lijn 5: $_SERVER['REQUEST_METHOD'] gebruiken is beter
lijn 8: betere check
lijn 14-16: nog betere en kortere type controle
lijn 22: je extensie had al een bug 
lijn 25: je if weggelaten , staat uitleg bij lijn 25
lijn 34: je eerste parameter was verkeerd en je path ook
lijn 36: chmod ook verkeerd , zie lijn 34
lijn 40: puntkomma vergeten , daarom kreeg je die notice
lijn 76: exit(); toegevoegd anders zie je de errors niet , trouwens het gebruik van header('Refresh: 0;URL=./admin/AFsingleup.php'); is beter omdat je met PHP werkt

zo dat was het zoal

groeten
stijn
Offline tbk - 10/11/2006 20:43 (laatste wijziging 10/11/2006 21:15)
Avatar van tbk PHP beginner ik ga hem eens testen! Dat van die puntkommas had ik er zelf moeten uithalen.

dat absolute pad wist ik niet, vroeger had ik gewoon een andere kort pad (een relatief noemen ze dat zeker?) maar dat werkte ook niet...

kan je dit stukje eens uit leggen?

1. $x = explode('.' , ($_FILES['bestand']['name']); // ooit gehoord van pop3.class.php? daar gaat je script al de fout in
  2. $naam = $_POST['naam'] . $x[ count($x)-1 ]; //laatste element van $x

trouwens, moet het niet dit zijn:

$naam = $_POST['naam'] .'.'. $x[ count($x)-1 ];

anders heb ik geen punt er tussen...

baaa! nog enkel deze foutmelding
Warning: move_uploaded_file(plaatjes/single/qf.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Permission denied in /home/sintpaulus/domains/sintpaulus.thijma.be/public_html/admin/AFsingleup.php on line 34

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/phpd0sdmM' to 'plaatjes/single/qf.jpg' in /home/sintpaulus/domains/sintpaulus.thijma.be/public_html/admin/AFsingleup.php on line 34
uploaden mislukt
=>oiké laatste was een simpele chmod:D nu werkt hij, bedakt stijn...
Offline Stijn - 10/11/2006 21:19
Avatar van Stijn PHP expert werkt hij nu volledig?

om dat stukje uit te leggen van de explode:
Je kan een bestand hebben: im.age.jpg , als je met jou code dat zou doen gaat hij de extenie .age.jpg hebben terwijl hij jpg moet selecteren. Het is een fout die je ernstig moet nemen , er kan vanalles miss gaan.

groeten
stijn
Offline tbk - 10/11/2006 21:24 (laatste wijziging 10/11/2006 21:30)
Avatar van tbk PHP beginner hoe los ik dat dan op, ja zeer mis:D , via een functie die vanachter of zo begint te zoeken? of hem door een array te halen met alle mogelijke extensies?
Offline Stijn - 10/11/2006 21:52
Avatar van Stijn PHP expert oké het werkt dus (volgens dit ->  )

wel dat is inderdaad een mogelijkheid , dat is ook wat ik doe als je goed opgelet hebt! ik neem het laatste element uit de explode -> die levert altijd een array op. PHP.net: explode

stijn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s