login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

switchen van layout

Offline compudoc - 09/11/2006 15:59
Avatar van compudocPHP beginner Ik zie op verschillende sites dat als je op een link klikt dat de layout verandert.
Ik wil dit ook graag doen op mijn website maar weet iemand hoe dit moet?

het gaat er om dat de banner1,2 en menu1 en evt. menu 2 ook veranderd

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ultimatum - 09/11/2006 16:01
Avatar van Ultimatum PHP expert je kan 3 verschillende css files maken, iest van style1.css, style2.css etc...

nu als ik ergens kan klikken voor een andere layout zet je een cookie of een sessie (hangt ervan of er een standaard layout moet zijn als iemand weer opnieuw je site bezoekt)

en ind ie cookie zet je dan gewoon style1, style2 etc.. en dan include je op de normale manier maar waar je dan de file neerzet doe je nu de cookie zodat hij dan style1, style2 etc.. uit je cookie pakt...

Ook moet je wel even kijken of de cookie niet bestaat en als dat het geval is dat je dan style1 pakt en anders degene uit je cookie
Offline compudoc - 09/11/2006 16:05
Avatar van compudoc PHP beginner en hoe krijg ik dan in mijn css een link naar de afbeeldingen?
dat ie meteen weet dat die afbeelding 'daar' moet en die andere 'daar'?
Offline Ultimatum - 09/11/2006 16:06
Avatar van Ultimatum PHP expert Je maakt de normale layout en dan in elke andere css file zet je een andere link een plaatje
Offline compudoc - 09/11/2006 16:10 (laatste wijziging 09/11/2006 16:15)
Avatar van compudoc PHP beginner ik denk dat je ervan uit gaat dat het al in een css file staat.
maar ik heb de layout in header.inc.php en footer.inc.php staan en die worden met include() ingevoegd

EDIT: kan je niet met switch iets doen?
dat je bijvoorbeeld iets aanroept met switch en dat ie dan overschakeld naar header1.inc.php en footer1.inc.php.

ik weet niet of dit mogelijk is
Offline timo - 09/11/2006 16:18
Avatar van timo PHP ver gevorderde cookie / sessie die vaststeld welke lay het moet zijn.. dan switch ($_COOKIE['lay']) en dat moet je zelf kunnen..
Offline compudoc - 09/11/2006 16:21
Avatar van compudoc PHP beginner het laatste dan...

hoe moet ik die cookie dan instellen?
Offline timo - 09/11/2006 16:30
Avatar van timo PHP ver gevorderde $_COOKIE['lay'] = 1; uitvoeren als er op de link is geklikt..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.229s