login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

spam tegen houden: een ideetje?

Offline Wouwie - 08/11/2006 01:50 (laatste wijziging 08/11/2006 01:51)
Avatar van WouwieNieuw lid Spijtig dat spam de fun verpest van vele webmasters. Ook bij mij is het tijd voor actie want elke submit-knop wordt ergens wel misbruikt door die troep   (mijn gastenboek is daardoor al dicht en 1/2 van mijn geregistreerde gebruikers zijn wellicht spam-accounts).

Nu heb ik zitten lezen over catchpa's maar ik vroeg me af of er eigenlijk geen simpelere methodes bestaan. Stel bv. dat je een array maakt:
[0] = fish;
[1] = crazy;
[2] = hallo;

Op je formpje genereer je een random getalletje tussen 0-2 (dit wordt de index van je array) die je toont en je zet op het scherm ook bv. (zero => type fish, one => type crazy, two => type hallo). Eventueel zou je nog een truc kunnen uithalen met de array-index.

Nu is de vraag: is dit haalbaar of zit er ergens een fout in mijn logica / iets dat ik over het hoofd zie? Hoe kan een spambot de logica hiervan achterhalen?

Alvast bedankt voor de feedback. Het wordt tijd om die spam grondig aan te pakken  

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 08/11/2006 10:34
Avatar van Thomas Moderator Probeer het uit. Het klinkt wel aardig en eenvoudig.
Anders gebruik je CAPTCHA (authenticatie met gegenereerd plaatje). Maar dat is blijkbaar ook redelijk "hackbaar", maar de meeste bots zullen niet zo geavanceerd zijn.

Wat voor beveiliging dan ook is nog altijd beter dan geen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.15s