login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Database

Offline lays - 06/11/2006 19:50
Avatar van laysLid Is het met PHP mogelijk om een database te maken maar dan zonder SQL maar waarmee ik toch soort van sql query's kan maken?
Moet namelijk een "Database" maken die geen gebruik mag maken van MySQL of mSQL etc..

Thnx

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 06/11/2006 20:09
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde Je kan bijv. je eigen class schrijven waarin je bepaalde commando's een waarde geeft (net zoals SQL doet) maar deze commando's verwerk je dan in een log-file ofzo, dus dat je via commands met file_get_contents(), fwrite(); fopen(); fputs();....

Zo kan je zelf met een reg-exp dingen eruit halen, ik zou het bijv. zo doen:
  1. <?php
  2. // de class...
  3. $query = new WannabeQuery;
  4.  
  5. /* Een wannabe query... waarin je de resultaten wil hebben met het id van 2 tot 9, uit de file test.log ...*/
  6. $query->select('FILE: test.log BETWEEN id:2, 9');
  7. <?php

Nu moet je alleen nog een andere class maken om de files aan te maken waar je controleerd of die naam van de file al bestaat, of je hem aan kan maken en de juiste rechten kan geven, en een soort structuur mee te geven, zodat je ook gegevens op kan vragen en in kan voegen.

Nu kan je bijv. functies erom heen bouwen met count(); en weet ik veel wat om sommige dingen na te maken zoals bij SQL of oreacle.

Hoop dat je hier iets aan hebt...

Offline compudoc - 06/11/2006 20:09 (laatste wijziging 06/11/2006 20:11)
Avatar van compudoc PHP beginner dus je wilt dat het in een .php bestand zelf wordt opgeslagen?
want een database is altijd een SQL.
maar ik weet niet of je dit bedoelt.

Edit: b4nkr0bz0r was me iets voor dus ik denk dat je dit niet meer nodig hebt
Offline lays - 06/11/2006 20:31
Avatar van lays Lid Ik wil een database maken waar ik bv kan zoeken op getallen en tussen getallen vb
SELECT `id` FROM `table` WHERE `date` >= 20060101 AND `date` <= 20070101
Zo zou dat in MySQL zijn maar kan dit ook in een text bestand ofzo?
Heeft PHP geen eigen db creator selector??
Offline Gerard - 06/11/2006 23:18
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je kan altijd gebruik maken van SQLite. Dit is echter alleen beschikbaar onder PHP 5.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s