login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

submit

Offline bigsmoke - 05/11/2006 17:49
Avatar van bigsmokePHP interesse Hey als je bij m'n site 2 keer op submit drukt voegt hij 2 keer de input toe in de db maar dat is niet de bedoeling weet iemand hoe ik dit kan voorkomen???????

thx

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline W0etah - 05/11/2006 17:58
Avatar van W0etah PHP beginner er is toch een javascript dat als je op de button klikt hij verdwijnt?
Offline Grayen - 05/11/2006 18:01
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde als het goed is moet dit scriptje dat voorkomen 
  1. <?php
  2. if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
  3. if(isset($_SESSION['dubbelpost']) && $_SESSION['dubbelpost'] == $_POST){
  4. return false;
  5. }
  6. $_SESSION['dubbelpost'] = $_POST;
  7. }
  8. ?>
Offline bigsmoke - 05/11/2006 18:20
Avatar van bigsmoke PHP interesse thx grayen maar js zou interessanter zijn kzit namelijk met een enorm schript 450kb
Offline X3ore - 05/11/2006 18:57
Avatar van X3ore HTML interesse Doe het toch simpel  

<input type="submit" value="Verzend die zooi" onclick="this.disabled=true" />
Offline Grayen - 05/11/2006 19:02
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde ik denk daar anders over, ligt er natuurlijk aan wat voor een script hij heeft, maar als hij gewoon een php/html systeem heeft, is het toch echt simpeler om mijn kleine scriptje toe te passen, als bij elke submit onclick="this.disabled=true" neer te zetten .
Offline Dark_Paul - 05/11/2006 20:45
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @X3ore
Wat als die persoon nou via Enter submit, en meerdere malen op zijn enter-toets ramt?
Offline Thomas - 06/11/2006 12:41
Avatar van Thomas Moderator 450 kB aan text?!

Dat is een of ontzettend groot formulier (in dat geval moet je misschien gaan denken aan het splitsen in kleinere delen), of ontzettend brak gecodeerd.
Offline bigsmoke - 06/11/2006 15:13
Avatar van bigsmoke PHP interesse Ja maar dit is niet alleen formulier ik bedoel in die 450kb zitten verschillende forms maar nu maakt hij soms dubbele accounts aan met dezelfde naam. Ik dacht aan js maar hoe moet het dan met die enter thx dark_paul
Offline Thomas - 06/11/2006 15:20 (laatste wijziging 06/11/2006 15:20)
Avatar van Thomas Moderator Waar wil je deze beveiliging precies inbouwen? Een forum / gastenboek / chatbox / ... ?

Er zijn verschillende varianten mogelijk, als mensen er echt op uit zijn om je berichtensysteem (in wat voor vorm dan ook) te spammen, dan is JavaScript wellicht minder geschikt .
Offline bigsmoke - 06/11/2006 15:28 (laatste wijziging 06/11/2006 15:33)
Avatar van bigsmoke PHP interesse Je kan het bekijken als een forum om afbeeldingen te posten in profiel maar het systeem werkt niet als er bij de register 2 accounts of meer worden aangemaakt.

EDIT kun je niet op de een of andere manier enter uitschakelen
Offline rroobb - 06/11/2006 17:40
Avatar van rroobb PHP interesse dat wordt een beetje gebruikersonvriendelijker...
ik zou via javascript of php een oplossing zoeken...
Offline Dark_Paul - 06/11/2006 17:43
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde @bigsmoke:
wat dacht je van onsubmit? In de form-tag onsubmit='documents.getElementById('submitbutton1').disabled = true' (je moet hier misschien wat mee spelen, want JavaScript is meestal een heel gedoe om aan de praat te krijgen bij mij )
Offline Gerard - 06/11/2006 23:23
Citaat:
maar het systeem werkt niet als er bij de register 2 accounts of meer worden aangemaakt

Mag ik hieruit dus opmaken dat het mogelijk is om meerdere accounts aan te maken met dezelfde gegevens? Ik neem aan dat je toch wel wilt dat email/username uniek is in de database.

Met javascript de button weghalen bij submit
Met php controleren of het zaakje al niet verzonden is
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s