login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

aanmelden

Offline compudoc - 03/11/2006 12:59
Avatar van compudocPHP beginner Ik wil graag een loginscript maken met een database maar toen ik begon bedacht ik me:
Citaat:
hoe kan ik nou kijken of de ingevoerde gegevens in de database staan den dan doorlinken en daarna de gegevens laden in een sessie

weet iemand hoe ik dit kan doen. Ik heb nog nooit eerder een inlogscript gemaakt met database (zonder wel).
heeft er iemand een tip hoe ik dit kan doen.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jesse2303 - 03/11/2006 13:02
Avatar van Jesse2303 Onbekend Je maakt eerst connectie met de database vie een config.php

Dan maak je $_SESSION bla bla voor te kijken of de naam juist is
Offline compudoc - 03/11/2006 13:03
Avatar van compudoc PHP beginner dat is het hem dus. ik weet niet hoe ik zo'n sessie moet maken
Offline jeroentjuh - 03/11/2006 13:09
Avatar van jeroentjuh PHP ver gevorderde Je kunt een sessie instellen dmv $_SESSION['gebruikersnaam'] = $username; Waarbij $gebruikersnaam dan de waarde is die uit je db komt. Ik zou ook een sessie instellen met het id van de gebruiker.

Dan kun je het heel makkelijk controleren met de volgende code:
  1. <?php
  2. //geen session_start(); vergeten
  3. //simpel checken of de variabele bestaan en of het gebruikers id een nummer is.
  4. if(isset($_SESSION['gebruikers_id']) && isset($_SESSION['gebruikersnaam']) && is_numeric($_SESSION['gebruikers_id'])) {
  5. //ingelogd
  6. } else {
  7. //niet ingelogd
  8. }
  9. ?>
Offline compudoc - 03/11/2006 13:13
Avatar van compudoc PHP beginner nou heb je 2x gebruikers_id maar nergens staat wachtwoord.
en ik weet niet of dat ding nu automatisch weet om welk veld/variabele gaat.
Offline Dark_Paul - 03/11/2006 13:15
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Een goed begin met sessies!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.215s