login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FrameWork maken

Offline Wijnand - 02/11/2006 11:46
Avatar van WijnandModerator Hey luitjes,

Ik ben sinds kort aan het nadenken om een eigen framework te maken. Maar nu ben ik benieuwd, of er mensen zijn die een framework gemaakt hebben en hoe die van hun werkt? Een andere vraag erbij: Hoe zou jij een eigen framework bouwen?

Ben benieuwd, en misschien krijg ik wel nieuwe ideeën 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 02/11/2006 12:26
Avatar van Stijn PHP expert http://img166.i...orkdf9.jpg

dit zou ooit het framework moeten zijn voor eOs. Ik had daarbij het idee dat die rode OSFF bovenaan een soort bridge control ging zijn. zoals je ziet zijn er 3 takken: system , libary , modules. dus het ene tak kan met de andere communiceren via de bridge met een andere tak. Vond het veiliger werken zo. Het framework zelf is nog in fase 1 en zal misschien gestart worden in fase 2 in 2007 ofzo.

http://osf-team...cture.html (fases)

hopelijk vind je er ideeën uit 
Offline Wijnand - 02/11/2006 15:15
Avatar van Wijnand Moderator En wat versta je onder de begrippen dan (systeem, library, modules)?
Offline Stijn - 02/11/2006 21:57
Avatar van Stijn PHP expert systeem: is eigenlijk de kern van je framework (zie de verschillende componenten van de afbeelding)
library: (zoals: blog , website , formulierkes, etc) voorgemaakte dingen die je nog kan bewerken met allerhande opties dus
modules: (de componenten die je gebruikt)

de library zal het meest communiceren met de modules en de modules het meest met de core.

verder zit ik nog niet met zijn gedachten 
Offline Wijnand - 03/11/2006 09:02

andere nog ideeën 
Offline ikkedikke - 03/11/2006 17:01
Avatar van ikkedikke PHP expert Ik heb het niet echt ingedeeld in systeem, en library of iets dergelijks.
Ik ben er nog niet zo lang mee bezig maar het is volgens mij vooral belangrijk dat je het vanaf onderaf opbouwt en het aanpasbaar houdt.
dus dat je eerst een soort core classe schrijft die het mogelijk maakt om classes in te laden ed., vervolgens begint met een databaseklasse (uitbreidbaar met andere drivers!!) en dan bijvoorbeeld met een configuratieklasse of logklasse begint. Dit is bij mij ongeveer de volgorde waarin ik dingen nodig had. je kan eventueel naast de databaseklasse een xmlklasse maken.
zo kan je alles met elkaar intergreren
Offline jeroentjuh - 03/11/2006 19:04
Avatar van jeroentjuh PHP ver gevorderde Ik wil ook beginnen om een framework te maken, maar het enige wat ik kan bedenken wat er in de core class moet is het laden van andere classes. Wat stoppen jullie nog meer in je core class??
Offline Wijnand - 06/11/2006 13:45
Avatar van Wijnand Moderator Ja... precies, verschillende mensen willen zoiets maken. Misschien is het een idee om hier een tutorial over te schrijven. Ik ben namelijk ook benieuwd wat jullie er allemaal in zouden stoppen (hebben gestopt misschien ).
Offline Thomas - 06/11/2006 13:57
Avatar van Thomas Moderator - templatepower
- een systeempje voor het laden van code / templates (m.b.v. een aantal indexpagina's en functies)
- eventueel .htaccess bestand met soort van "generieke" rewriterules voor "fancy URL's"

De rest zijn op maat geschreven "inprik-modules"?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.226s