Heey mensen.. Ik weet dat ik al een topic geopent heb 'Archiven'.
Maar zo kom ik er sneller door heen..:D
Ik had een tijd terug ook een vraag gesteld over hoe je een pagina automatisch kon laten zien in een pagina systeem zonder dat je op een link klikte.
Ik kreeg toen dit, en het werkt:
Maar als je daar een pagina hebt aanstaan, dus door die code, en je klikt op een link voor een andere pagina, dan blijft die staan, en dan komt de pagina waar je op klikte eronder.
Hoe kan ik doe, je ziet de pagina wel, maar als je op een link klikt, dat er wel een andere pagina komt..
Ik gebruik zulke links jah, ?pagina=fdfsf.php
Ik begrijp bij jou ook wat je bedoelt, alleen kan ik met die code eerst in me index een pagina laten zien, dus in me index ergens in me layout en als ik op een link klik dat het dan een andere wordt
lees die tutorial eens... het is duidelijk dat je het niet snapt.
Je kan om het even waar een include doen hé... bv daar in je kolom. Met mijn gegeven code kan je dus controleren of een bepaalde pagina werd meegeven via een link (GET dus). Indien er niets wordt meegeven include je gewoon de standaardpagina. Of je standaardheadlines, zoals je het wilt.
Dat stukje daar. Als je engels kent en ooit iets in de richting van scripten en programmeren hebt gedaan snap je dit toch?..
If (als) in_array (de pagina in de rij voorkomt), aPaginas (de variabele van de rij ), dan include die pagina. Else (zo niet, dan) include("naam.php").
Begin eens met het leren begrijpen van php.. Ik heb nu al meerdere topics van je gezien die je met een klein beetje php verstand zelf snapt (ik ben zelf leek met php dus ik weet waarover ik spreek ), en no offense maar ik denk dat je het jezelf wat makkelijk vanaf maakt .
Kan zeggen dat de pagina's daar moeten komen.
Maar met welk stukje kan je de begin pagina instellen.
Dus als je de index opent dat er op dat stukje van me site die pagina komt..
en als je op een link klikt weer een andere pagina..
maar daar gaat het niet om:p
Het gaat om de begin pagina
Jah, dat is ook zol, daar wordt alleen de links aangegeven..
Je moet met een ander stukje van de code de begin pagina instellen.. welke weet ik niet, misschien iemand anders
Jah, dat dacht ik ook, maar ik weet nie welk stukje code ik moet nemen, om de begin pagina in te stellen; als je de index opent moet op dat stukje waar ik die code plaats de begin pagina komen.
Oke, merci..:D
eindelijk iemand, maar je kan dus ook zo gewoon verder includen..:
[code]<?php
if (er een pagina is aangeklikt){
echo "laat pagina zien";
}else{
echo "laat begin pagina zien of"
include("beginpagina.php");
}
else
{ include("naam.php"); }
}
else
{ include("naam.php"); }
}
?>
??? kan dat??
EDIT:
Als ik me site opstart krijg ik een foutmelding..:
Citaat:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /storage/mijndomein/users/025504/public/sites/www.sbshabbo.nl/vt/index2.php on line 202
Dat kan zijn omdat ik 2 pagina systeempjes in 1 index heb..??
<?php
if(pagina aangeklikt){
echo "aangeklikte pagina";
}elseif(deze pagina aangeklikt){
echo "deze pagina aangeklikt";
}elseif(of deze pagina aangeklikt){
echo "of je hebt deze pagina aangeklikt";
}else{
echo "anders hier je beginpagijna of";
}
?>
]<?php
if (er een pagina is aangeklikt){
echo "laat pagina zien";
}else{
echo "laat begin pagina zien of"
}
else
{ include("naam.php"); }
}
else
{ include("naam.php"); }
}
?>
Okeey, ik snapte het eerst ff niet, omdat je het geedit had, enje had nog steeds het oude script..
Maar ik zie nu, in je hele code, dat je wel het laatste voorbeeld van mij gebruikt.
Maar je moet wel het een en ander nog aanpassen:
Dit:
begrijp je wel wat je neerzet?.. volgens mij zet je gewoon iets neer en denk je er niet eens bij na..
als $_GET['pagina'] gezet is dan komt er te staan: Headlines..
anders als headlines.php (??????).. wat headlines.php?.. dan komt er te staan: Headlines..
anders als headlines.php (??????).. wat headlines.php??.. alweer..?.. komt er te staan: of je hebt deze pagina aangeklikt..
en anders komt er te staan: Eredivisie en word eredivisie.php geinclude..
probeer mij is duideljik te make wat je ingodsnaam hiermee wil bereiken..
Ja ik doe mijn best voor jou, maar je moet het natuurlijk wel begrijpen zoals nielsvdwal al zegt.
Je veranderdt alleen de dingen die ik voor jou heb aangepast, maar je kijkt niet wat ik er nou echt mee bedoel (ondanks dat ik er duidelijk bijzet, dat dit niet het enigste is wat je moet veranderen)
Daarom verwees ik jou al naar tutorial(s), om die eens te gaan bekijken. Zo kunnen we nog wel eeuwig door blijven gaan.
En heb je uiteindelijk een kant en klaar script gemaakt door mij.
Dan denk ja fijn, dat is toch wat ik moet hebben.
Dan denk ik, niet fijn, want wat heb JIJ er dan van geleerd.. Helemaal NIKS toch?
Wij willen jou allemaal best helpen (anders zitten we niet al op pagina 3) maar je moet wel een beetje iniatief tonen, en goed kijken naar de tips die wij jou geven.
Oke, sorry mijn exucces nielsvdwal, en Chupskie..
Ik zal eens wat rond hangen op sitemasters en andre van dit soort hulp sites, in de hoop dat ik wat leer..:D
Alvast bedankt... (voor wat eigenlijk, Neey hoor grappie..:P)
Ik spreek jullie vast nog wel een keer
Bedankt, Doei...!