login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zend model bestand

Offline ThAlmighty - 26/10/2006 17:01
Avatar van ThAlmightyHTML beginner hallo, heeft iemand een tutorial over hoe ik het model bestand van het zend framework moet gebruiken?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 26/10/2006 17:04
Avatar van Stijn PHP expert Vroeger waren daar tutorials over van Nemesiskoen maar deze zijn weg. je kan altijd de online documentatie raadplegen van Zend zelf (alhoewel ik deze niet zo goed vind). zoeken via google zou ik zeggen zo!
Offline ThAlmighty - 26/10/2006 17:12
Avatar van ThAlmighty HTML beginner ja, eigenlijk wil ik antwoord zien op de volgende vraag. Waarvoor gebruik ik het model bestand? Zelf dacht ik om de database settings en table settings te configureren. Als dit zo zou zijn, kan je dan ook bijvoorbeeld erin schrijven dat hij de colom "news_timestamp" automatisch met date("H:i:m") behandeld.?
Offline nemesiskoen - 26/10/2006 18:06
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Zend Model?
Waar heb je't over?

Ik heb in al de releases van ZF zitten neuzen, zelfs in ZendApp en daar kon ik geen bestand vinden genaamd 'model'.

Verder heeft Zend geen écht model, maar Zend_Db_Table is er het dichtste aan verwant. Hoe je die handel moet gebruiken vind je hier:
http://trac.devpoint.be/wiki/MVC_met_cake_en_zend

Het is mogelijk om een AppModel klasse te maken die een methode save heeft die dus die handel voor jouw instelt en daarna de parrent aanroept om te saven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s