login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

arrays

Offline Ultimatum - 22/10/2006 11:42
Avatar van UltimatumPHP expert In bepaalde files heb ik sommige arrays 10 tot 15 keer nodig in bepaalde stukken van de site dus moet ik ze de hele tijd weer "aanmaken", mijn vraag is, is het handig om al die arrays 1 keer aan te maken in een bijvoorbeeld array.php en die dan 1 keer te includen. Het zelfde als functions dus. Wat vinden jullie hier van, graag voor en tegens en als je het al gebruikt of het echt handig + noodzakelijk is

bvd 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline raza - 22/10/2006 11:52
Avatar van raza HTML beginner maak een functie om de array aan te maken en roep deze op wanneer je de array nodig hebt? 
Offline pj_muller00 - 22/10/2006 11:54
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Kijk,

Ik heb een MMORPG geschreven, en ik maak in het begin 2 arrays aan,
1 met de grondstoffen en 1 met gebouwen.

Als de spelers dan dingen kopen worden die 2 arrays aangepast.

en aan het einde van de pagina staat er een script die array in de database zet ...

Maar dit is mss niet echt wat jij in gedachte hebt, maar ik vind het toch wel zeer handig...

Ik heb trouwens ook arrays die ik in de config. genereer.
Soort van constante die ik overal nodig heb

Pj
Offline Ultimatum - 22/10/2006 12:01
Avatar van Ultimatum PHP expert raza dat is weer helemaal niet wat is zoek + niet mijn vraag want dan moet ik elke keer weer die functie aanroepen enzo..

pj_muller dat is de config kan maar als ik dan 15 arrays heb dan word me config ook weer overvol want ik heb er al andere gegevens staan (email, naam etc..)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s