login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

phpBB forum met PHP Highlight

Offline Warbringer - 12/10/2006 14:38 (laatste wijziging 12/10/2006 14:39)
Avatar van WarbringerOnbekend Goedendag mensen,
Ik ben nu al weken bezig met een probleem dat ik maar niet
opgelost krijg. Waarschijnlijk iets simpels maar het lukt me maar niet.

Ik heb een forum, geschreven in PHP, phpBB, je kent het wel de meeste onder ons lijkt me.
Ik dowload de mod PHP Highlights. Met andere woorden als je iets tussen [php ] en [/php ] zet wordt het als PHP code beschouwd en dan zal het in kleuren weergegeven worden.

Het installeren lukt opzich wel, maar als ik het dan ga gebruiken staat er inplaats van

1. print "goedendag";

iets geks in de richting van
  1. print &quote; goedendag &quote;

Iemand die een oplossing weet voor dit probleem of samen met mij via MSN zou willen kijken? Ben hier nu al een hele lange tijd mee bezig en krijg het niet opgelost. Mailtje gestuurd naar de makers maar het email adres bestaat niet meer of je krijgt gewoon weg geen antwoord terug  

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 12/10/2006 15:24
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Je hebt er een html-entities overheen gegooid.
Die zet " om in de htmlentitie "
Kijk je code even na.
Offline Warbringer - 12/10/2006 15:47 (laatste wijziging 12/10/2006 15:57)
Avatar van Warbringer Onbekend Ja, maar iemand een idee waar en hoe te veranderen misschien?
Het is namelijk zo dat je het script handmatig doet er staat bijvoorbeeld in:

== in POST_BODY.TPL ==
== find <? start code end ?>
repllace with = <? start code new end ?> ====

Dus het was een copy & paste gedoe en ik zou dus niet weten waar ik die HTML entities kan vinden.

http://www.phpbbhacks.com/download/181

Heb ik hem gedownload

--- EDIT ---

<?php
include('database.txt');
print &quot;test&quot;;
$option_1 = array('1', '2', '3');
print $option_1[2];
?>

Dat is wat het wordt, dus als ik een " gebruik wordt het iets anders. Let niet op de code heb gewoon wat in het wilde weg getyped om te testen lol  
Offline nielsvdwal - 12/10/2006 16:50
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde je opent je pagina in een editor en drukt ergens op zoeken en dan typ je in: html-entities.. en dan kom je op de plek waar dat in je code staat.. of wil je dat wij je hele bestand gaan afzoeke naar dat stukje?
Offline Warbringer - 12/10/2006 17:46
Avatar van Warbringer Onbekend nee ik kan zelf ook wel wat moeite doen haha tuurlijk,
nee maar ik heb gezocht en vindt wel entities maar niet die naar &quot verwijzen dus misschien dat ik iets verkeerd doe of zo...

Zal het voor de zekerheid nog eens proberen
Offline Rens - 12/10/2006 17:48

Crew algemeen
htmlentities is een functie 
PHP.net: htmlentities
Offline Warbringer - 12/10/2006 18:28 (laatste wijziging 12/10/2006 18:54)
Avatar van Warbringer Onbekend Ik zal wel weer erg dom aan het doen zijn hoor maar dit is de code

1. verwijderd

htmlspecialchar() ken ik wel, maar er wordt nergends een str_replace gebruikt voor het stukje &quot...

zou dit niet in DIT script staan maar ergends in phpBB zelf of zo?

Citaat:
Rensjuh edit:
Geen lappen code!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.243s