login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[solved] cookies

Offline zamna - 11/10/2006 16:33 (laatste wijziging 11/10/2006 20:46)
Avatar van zamnaHTML beginner Waarom werkt dit wel in IE en niet in FF

1. if(isset($_COOKIE['user'])) {
  2. //mijn code
  3. }

ps: heb mijn cookie-instellingen nagekeken dus daar ligt het niet aan

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 11/10/2006 16:34
Avatar van Wijnand Moderator PHP is serverside-ed wat betekend dat het dus in beide browsers hetzelfde doet. Doet dit het niet, dan ligt het toch aan je browser!
Offline Thomas - 11/10/2006 16:37
Avatar van Thomas Moderator Waarschijnlijk omdat in FF geen cookie geset is .
Offline zamna - 11/10/2006 16:41 (laatste wijziging 11/10/2006 16:46)
Avatar van zamna HTML beginner Heb mijn cookies bekeken in FF en hij staat er wel degelijk bij.
Offline Thomas - 11/10/2006 16:44
Avatar van Thomas Moderator Het zou helpen als je aan kunt geven wat er precies niet werkt, en wat toelichting kunnen geven a.d.h.v. code(fragmenten).

Het zal PHP worst wezen welke browser iemand gebruikt, dus waarschijnlijk wordt het probleem door iets anders veroorzaakt.
Offline zamna - 11/10/2006 16:51
Avatar van zamna HTML beginner het rare is dat hij de cookie wel herkent na het verzenden van een formulier naar zichzelf:
  1. <form name="form" method="post" action="'.htmlspecialchars(selfURL()).'">
  2.  
  3. <input name="lol" type="submit" class="knop" id="lol" value="lol" />
  4. </form>
Offline Dark_Paul - 11/10/2006 18:26
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Kan je niet gewoon action="" doen?
Offline zamna - 11/10/2006 18:29
Citaat:
Kan je niet gewoon action="" doen?

is hetzelfde. Het stukje code is enkel om te tonen dat hij na verzenden van zo'n formulier de cookie wel herkend.
Offline Nrzonline - 11/10/2006 18:48
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Dit stukje code en je uitleg geeft geen indicatie van je gebruik. Aangezien de cookie controle ( if (isset ()) ) correct is, zal het ergens anders in moeten zitten. Foute benaming van je gezette cookie in je FF? Misschien toch handig om je script te plaatsen op plaatscode.be.

Ik denk dat niemand hier wijzer uit wordt.. En zoals FargorN al zei, PHP is niet afhankelijk van iemand zijn browser.

?suggestie? - Delete de cookies, en zet ze is opnieuw? (controleer benamingen in inhoud cookies)
Offline zamna - 11/10/2006 19:00 (laatste wijziging 11/10/2006 20:45)
Avatar van zamna HTML beginner Laat dit een moment zijn om mij dood te schamen; het probleem gevonden: de cookie werd aangemaakt op http://zamna.be en ik wou de cookie openen op http://www.zamna.be. Aangezien een cookie domeingevoelig is kan dit niet werken.  
Offline Nrzonline - 11/10/2006 21:27
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Volgensmij niet echt iets om je dood voor te schamen. Het zijn fouten waar je niet direct bij stil staat. Achteraf is het natuurlijk logisch, maar omdat zo te weten moet je het volgensmij gewoon eerst een keer mee maken en er achter komen wat het probleem nou daadwerkelijk is (zoals jij nu). Gelukkig is dit opgelost, en toch iets om in het achterhoofd te houden, want ik ben er van overtuigd dat dit zeker vaker terug zal keren bij mensen...

Succes met waar je mee bezig bent!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s