login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

session start probleem

Offline remcobers - 08/10/2006 22:23
Avatar van remcobersPHP expert Ik heb het bekende probleem:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/wds/domains/wds19a2.nl/public_html/new/login.php:1) in /home/wds/domains/wds19a2.nl/public_html/new/login.php on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/wds/domains/wds19a2.nl/public_html/new/login.php:1) in /home/wds/domains/wds19a2.nl/public_html/new/login.php on line 2

Dan hierzo de regels 1 en 2 en 3 van login.php
  1. <?
  2. require("inc/header.php");

Ik heb ob_start(); al geprobeerd. Werkt ook niet. Ik vind dit heel raar.

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nathanael - 08/10/2006 22:29
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
misschien heb je twee keer een sessie gestart, want dan geeft hij ook deze fout aan.
Offline Ultimatum - 08/10/2006 22:30
Avatar van Ultimatum PHP expert en als je het allebei onder elkaar zet, dus session_start(); op regel 2 en ob_start(); op 3
Offline remcobers - 08/10/2006 22:48
Avatar van remcobers PHP expert Nergens in de code gebruik ik een ander session start en de oplossing van ultimatum werkt helaas ook niet.

De sessions worden btw niet automatisch gestart, dus dat kan het ook niet zijn.
Offline Sorcer - 08/10/2006 22:54
Avatar van Sorcer PHP interesse Plaats eens heel je code dan misschien hebben de mensen daar wat meer aan! Dit kun je doen op www.plaatscode.be
Offline remcobers - 08/10/2006 23:22
Avatar van remcobers PHP expert Dit is alle relevante code.. En ik doe het in CMS vorm. Heb dus geen zin om alle relateerde bestanden die pas later worden geincluded en die geen session_start() in hun code heeft.
Offline Dani - 09/10/2006 00:10
Avatar van Dani PHP gevorderde ob_start moet in de hoogste parent file (meestal index.php) op de allereeste regel (enkel <?php mag ervoor).
Als login.php een include is, dan is het al te laat om gebruik te maken van ob_start.
Offline remcobers - 09/10/2006 00:25
Avatar van remcobers PHP expert Ik krijg die error helaas niet weg. Ik heb alles geprobeerd met ob_start();

Ook erroruitgeving op 0 gezet. Dat werkte helaas ook niet.
Offline Gerard - 09/10/2006 06:48 (laatste wijziging 09/10/2006 06:48)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Waarschijnlijk is er dus al output geweest naar de browser alvorens je de session hebt laten starten. Dit kan ook whitespace zijn die zich aan het einde van een ge-include bestand bevind.

1. <?php
  2. $var = 'test';
  3. ?>
  4. // een lege regel hier is al output naar de browser
Offline Dani - 09/10/2006 18:47
Avatar van Dani PHP gevorderde Mag ik eens weten wat er in de adres balk van IE staat ? Is dat login.php ? Surf jij naar login.php ? of wordt login.php via een include erbij gehaald ?
Offline ikkedikke - 10/10/2006 15:30
Avatar van ikkedikke PHP expert @proximus: niet waarschijnlijk, dat is zeker als je de error leest:
output started at (bestandsnaan):1 <-- dit slaat op regel 1
dus kijk nog maar eens of er geen lege regel voor de eerste<? staat.
Offline Sitebase - 10/10/2006 16:06
Avatar van Sitebase PHP expert Een spatie voor <? is ook output.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s