login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwsbericht auteur

Offline compudoc - 01/10/2006 19:44
Avatar van compudocPHP beginner Ik heb een nieuwssysteem dat ik helemaal heb aangepast. Nou is het probleem als volgt. Ik heb een wordpress weblog en een website.
Nou wil ik dat alle gegevens uit de database van die weblog komen. Alles gaat ook goed alleen een ding niet. De auteur van het bericht is opgeslagen in: 1=X, 2=Y 3=jantje dus het nummer zet hij pas om als de pagina word geopend. Nou wil ik dit ook in mijn nieuwssysteem hebben maar het lukt niet. (ben al de hele dag bijna bezig).

1. echo "Gepost door: " . stripslashes($sRecord['post_author'])." op ".stripslashes($sRecord['post_date'])."<BR>";

nu zou post_author de naam moeten bevatten maar als je de pagina open komt er te staan: 1 ipv DE NAAM

wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 01/10/2006 20:07
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Je haalt 1, 2 of 3 of iets dergelijks op. Ik zie nergens dat je die nummers vervangt door de bijbehorende naam. Laat je query eens zien, dan kan ik je helpen. Als je niet veel namen hebt, zou je de tut hier 's door kunnen kijken, is een MySQL tutorial over Date-time gebruik, maar daar staat ook een soort if-statement voor in je query te zetten. Anders moet je gewoon alle namen in een array zetten, en dan de als array-plek de opgehaalde waarde -1 opvragen.
  1. echo $array[($sRecord['post_author'-1)];
Bij $record = 1 geeft dat de eerste gebruiker, bij 2 de tweede enzovoorts.
Offline compudoc - 01/10/2006 20:21
Avatar van compudoc PHP beginner ik heb de code even op plaatscode.be gezet: http://www.plaatscode.be/2775/

en ik wil bijvoorbeeld:
1 == webmaster
2 == xxx
etc.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.356s