login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Admin File

Offline Ultimatum - 29/09/2006 23:29
Avatar van UltimatumPHP expert Aangezien ik nu met de admin file van een site bezig ben vroeg ik mij af hoe jullie de admin regelen. Op het moment heb ik 1 bestand maar ben nu op een kwart met alle "admin functies" en zit al ruim over de 700 regels code heen. 1 van mijn vragen was ook of dit invloed heeft op de snelheid (probeer mijn aantal queries zo laag mogelijk te houden) Ook heb ik er aan gedacht om meerdere bestanden aan te maken in een map maar dan krijg je dus weer 15 a 20 verschillende files om mee te werken.

Dus zet hier neer hoe jij het zo doen en evt op of aanmerkingen ten opzichte van mijn manier 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Clemens32 - 29/09/2006 23:52
Avatar van Clemens32 PHP interesse Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar jij wilt dus dat verschillende files afgeschermd worden voor alle bezoekers behalve de admins?
Hier heb je het inlogscript dat ik gebruik inclusief de bijbehorende functies.
http://www.plaatscode.be/2762/

Vervolgens kan je dus een pagina afschermen door bovenaan je pagina hetvolgende te zetten:

<?php
if (!checkIfAdmin()) {
// geen admin
header('Location: http://www.******.eu/nl/index.php');
}
?>
Offline Ultimatum - 29/09/2006 23:56 (laatste wijziging 29/09/2006 23:57)
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee dat bedoel ik niet, ik wil graag de mening van andere mensen m.b.t. admin file(s)...

Een inlog functie heb ik zelf geschreven dus dat lukt wel.

Opmerking: Waarom gebruik je zoveel functies om te kijken of de admin wel mag inloggen, dat kan je toch makkelijker doen dmv een paar if else statements, dan hoef je maar 1 functie te gebruiken/aan te roepen.
Offline Clemens32 - 30/09/2006 00:24
Avatar van Clemens32 PHP interesse Ja klopt.
Ik zie net dat ik een verouderde versie gepost heb.
Sorry.
Offline marten - 30/09/2006 01:03
Avatar van marten Beheerder Mening: een adminsite is een volledig afhankelijke site mbt de site zelf. Kijk eens naar de admins sites van bijvoorbeeld joomla / mambo enz enz
Offline CDNC - 30/09/2006 09:46
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Ik zou (/heb) alle admin functies in een apart bestand zetten. Elk bestand beveiligen met define(); enz. en dan laat ik ook een session rondgaan die 'rang' noemt en numeric is. Hoe hoger je $_SESSION['rang'] hoe meer toegangen je hebt. De premissies voor al die pagina's heb ik opgeslagen in een tabel in MySQl onder de naam 'site_prem'. Dan kan de beheerder, (rang 5 bij mij), alle premissies gemakkelijk on-line veranderen.

Deze manier vind ik heel gemakkelijk, ik heb ook een forum met met deze manier van toegangen werkt...
Offline gothmog - 30/09/2006 10:58
Avatar van gothmog Lid Ik zou gewoon een heleboel pagina's maken, heb ik ook. En ik vind het wel overzichtelijk. Ik zie door de pagina's het script nog, en heb ook niet meer dan 80 regels/pagina. Werkt heel goed.
Offline lasdesigner - 30/09/2006 11:18
Avatar van lasdesigner PHP beginner Ik zou met classes gaan werken, en voor elk 'item' een andere classe aanmaken.

Bijv een class:
- Paginas
- Leden
- 'wat je nog meer hebt'

En dan losse files om die classes aan te roepen, zo kan je snel teksten wijzigen (al is dit niet erg van belang bij een adminsysteem).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s