login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Actief formulier??

Offline sjorzzzie - 27/09/2006 16:40
Avatar van sjorzzzieNieuw lid Hoi,

Ik wil me orienteren op een (ingewikkeld (denk ik..) formulier.

Ik weet niet hoe dat soort scipt heet.

Maar goed het formulier:

- Men kiets uit een dropdown menu, een optie,
- Als hij dat heeft geselecteerd komen er na het invullen nog meer opties afhandelijk van de gekozen opties in de eerste fase.
- Daaronder verschijnen automaties na selectie een aantal invul vakken,
- Daarna een verzendknop, zodat het na je email word gestuurd.

Weet iemand hoe zo'n script heet, of dat het uberhaupt wel .php is of geen java?

Misschien een voorbeeld?

Alvast bedankt,

Sjors

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 27/09/2006 16:45
Avatar van marten Beheerder er zijn al zoveel vragen hierover geweest.
Zoek eens in het forum aub
Offline Dark_Paul - 27/09/2006 16:52
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Dat is geen PHP, geen JAVA, maar JavaScript (duidelijk verschil). Met Java is zoiets ook te bouwen, maar dan wordt 't toch een stukje ingewikkelder. Nadeel is als je het met JavaScript doet, dat de gebruiker JavaScript aan moet hebben staan. Met PHP moet je tussendoor refreshen.
Offline sjorzzzie - 27/09/2006 16:55
Avatar van sjorzzzie Nieuw lid ok JavaScript dus, dankje. Maar kan je daarin een formulier maken met verschillen de lagen dus?
Offline Thomas - 27/09/2006 17:00
Avatar van Thomas Moderator Dat kan. In combinatie met CSS (Cascading StyleSheets) kun je bepaalde "lagen" (het zijn niet echt lagen) tonen of verbergen op grond van gekozen waarden in je formulier.
Offline sjorzzzie - 27/09/2006 17:03
Avatar van sjorzzzie Nieuw lid Nou heb ik het forum afgezocht maar vind ik nergens een voorbeeld, dit is geen luiheid. Maar heeft er iemand een voorbeeldje?

Alvast bedankt
Offline xSc - 28/09/2006 12:34
Avatar van xSc Onbekend FangorN, je hebt dan toch wel JavaScript nodig om de lagen aan/uit te zetten.

Tags: div, display, onclick/onchange
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s