login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessieid automatisch in cookie

Offline cloudstrife - 27/09/2006 14:04
Avatar van cloudstrifePHP beginner Is het normaal dat mijn browser de sessieid automatisch in een cookie plaatst? Dit geeft namelijk problemen, als ik me aanmeldt maak ik een sessie aan, als ik de browser sluit wil ik dat die sessie verdwijnt maar ze is er nog steeds als ik de browser terug openen en naar de site ga.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sc0tTy - 27/09/2006 14:05
Avatar van Sc0tTy PHP interesse volgens mij word de sessie aan de server kant opgeslagen en het sessie id word of in de url meegegeven of in de cookie, dit is door de website zelf bepaalt
Offline cloudstrife - 27/09/2006 14:09
Avatar van cloudstrife PHP beginner en hoe bepaal je dit dan op je site? Via url is volgens mij niet echt veilig, kan dit niet worden opgelost?
Offline Thomas - 27/09/2006 14:42
Avatar van Thomas Moderator http://www.php.net/manual/en/ini.php#ini.list

session.use_cookie staat default aan
session.cookie_lifetime staat default op 0, dus als je alle (kopieën van je) browsers afsluit, is je (verwijzing naar je) sessie toch echt weg en dan ben je dus ook niet langer aangemeld.
Offline webmaker - 27/09/2006 14:47
Avatar van webmaker PHP interesse Ik zit met het zelfde probleem maar dan doe ik session_unset() en dan session_destroy() en dan wordt je sessie verwijderd.
Offline cloudstrife - 27/09/2006 14:52 (laatste wijziging 27/09/2006 14:54)
Avatar van cloudstrife PHP beginner @fangorn, hoe komt het dan dat ik ingelogd blijf? Ook op andere sites die geen cookies gebruiken maar enkel sessie logins gebeurt dit.

@webmaker: ik weet heus wel hoe ik een sessie moet verwijderen maar hoe ga jij dit in mijn geval gebruiken? Via php kan je geen event gaan oproepen eh die de sessies gaat verwijderen..

De browser maakt zelf een cookie aan met een sessieid in, deze blijft er instaan ook al sluit ik alle vensters van mijn site...
Offline Thomas - 27/09/2006 15:47
Avatar van Thomas Moderator Kijk eens naar de instellingen van session met behulp van phpinfo()  
Offline cloudstrife - 27/09/2006 15:55
Avatar van cloudstrife PHP beginner use_cookie staat aan en lifetime staat op 0
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s