Thomas - 25/09/2006 12:48 (laatste wijziging 25/09/2006 12:48)
Moderator
En kijk of de GD library op de nieuwe server staat geinstalleerd, anders zal imagepng() and all that niet werken.
Een makkelijke manier om dit soort dingen te debuggen doe je als volgt: Maak van het content-type text/plain. Je krijgt dan eventuele foutmeldingen te zien (dacht ik althans ).
GD library staat aan... zelfde versie e.d. (zo te zien)\
@FargorN: hoe bedoel je dit:
Citaat:
Een makkelijke manier om dit soort dingen te debuggen doe je als volgt: Maak van het content-type text/plain. Je krijgt dan eventuele foutmeldingen te zien (dacht ik althans ).
Thomas - 25/09/2006 13:06 (laatste wijziging 25/09/2006 13:07)
Moderator
In regel 57 kun je hier dat content-type neerzetten.
Als bijv. GDlib niet geinstalleerd zou zijn, of dat 'ie paden van fonts niet kan vinden ofzo, dan krijg je in plaats van geen output een textuele foutmelding dacht ik.
Je plaatjes "doen niets", ik geef aan hoe je zou kunnen achterhalen wat de oorzaak hiervan is. Dit kun je doen door het content-type van het plaatje te veranderen.
<?php
$email = 'email@email.com'; // De email varibalen. Dit is de tekst. Je kan natuurlijk ook iets uit de DB halen en dan hier neerzetten.
$imgTXT = $email; //tekst die op de afbeelding komt
$imgCreate = ImageCreate(300, 14); //breedte, hoogte
$imgBg = ImageColorAllocate($imgCreate, 255, 255, 255); //255, 255, 255 is wit (achtergrond)
$imgFg = ImageColorAllocate($imgCreate, 51, 51, 51); //51, 51, 51 is zwart (textkleur)
ImageFill($imgCreate, 1, 1, $imgBg);
ImageString($imgCreate, 2, 1, 1, $imgTXT, $imgFg);
header('Content-type: image/png');
ImagePNG($imgCreate);
ImageDestroy($imgCreate);
?>
<?php
$email='email@email.com';// De email varibalen. Dit is de tekst. Je kan natuurlijk ook iets uit de DB halen en dan hier neerzetten.
$imgTXT=$email;//tekst die op de afbeelding komt
$imgCreate= ImageCreate(300,14);//breedte, hoogte
$imgBg= ImageColorAllocate($imgCreate,255,255,255);//255, 255, 255 is wit (achtergrond)
$imgFg= ImageColorAllocate($imgCreate,51,51,51);//51, 51, 51 is zwart (textkleur)