login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mailfunction

Offline Dierre - 24/09/2006 13:38
Avatar van DierreMySQL interesse ik wil een contactformulier laten versturen via de mailfunction in php. Ik wil alles eerst locaal uittest (via localhost dus) Xammp is hiervoor op mijn pc geïnstalleerd,...

maar het versturen van de mail lukt blijkbaar niet.
In php.ini het ik in het deeltje mailfunction bij WIN32 only de SMTP veranderd naar SMTP.scarlet.be en de port op 25 laten staan...

is dit niet correct misschien, of waar zou ik nog iets over het hoofd kunnen gezien hebben waardoor de mailfunction niet werkt?

TIA
Dierre

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 24/09/2006 13:38

Crew algemeen
Alles opnieuw opgestart?
Offline Dierre - 24/09/2006 13:43
Avatar van Dierre MySQL interesse ja al meerder keren alles helemaal opnieuw opgestart.

heb zelfs al mijn service helemaal afgesloten en helemaal van nul herbegonnen...
Offline Rens - 24/09/2006 13:44

Crew algemeen
php.ini opgeslagen in systemroot (C:\WINDOWS), en in de map van apache?
Offline Dierre - 24/09/2006 13:48
Avatar van Dierre MySQL interesse in de systemroot??? is dat nodig?
Offline Rens - 24/09/2006 13:48

Crew algemeen
Dat heb ik wel gedaan, en toen werkte het bij mij ook pas dacht ik...
Offline Dierre - 24/09/2006 14:12
Avatar van Dierre MySQL interesse en waar zit die systeemroot dan juist van php?
Offline Rens - 24/09/2006 14:42 (laatste wijziging 24/09/2006 14:42)

Crew algemeen
Voorbeeldje:
De hoofdmap van Apache is C: \webserver\Apache
De hoofdmap van PHP is in C: \webserver\PHP
en de systemroot is C: \WINDOWS (%systemroot%)
In die 3 mappen sla jij je php.ini op.
Voor de systemroot kun je het heel simpel doen.
Je kiest 'opslaan als', en dan tik je in %systemroot% (met de % tekens).
Dan kom je in de systemroot van windows.
Daar sla je de php.ini ook op.
Offline Thomas - 25/09/2006 12:44
Avatar van Thomas Moderator Kijk anders eens met phpinfo() wat volgens PHP de SMTP-server is?

En ik neem aan dat jouw ISP scarlet.be is? Niet elke (willekeurige) ISP zal jouw mail gaan versturen. Misschien heeft scarlet.be geen SMTP-dienst?
Offline Dierre - 26/09/2006 13:24 (laatste wijziging 26/09/2006 13:26)
Avatar van Dierre MySQL interesse als ik kijk in outlook dan staat er bij smtp : smtp.scarlet.be dus veronderstel ik dat het ook deze is dat ik nodig zal hebben om via php mails te versturen...

als ik kijk bij phpinfo() dan staat zowel de master als de local value op smtp.scarlet.be...
Offline marten - 26/09/2006 13:30
Avatar van marten Beheerder bij outlook en dergelijke zijn er bepaalde wachtwoorden en gebruikersnamen nodig voor je smtp server. Misschien moet dit ook wel bij de smpt in php
Offline Dierre - 26/09/2006 18:23
Avatar van Dierre MySQL interesse maar waar en hoe moet je dan die login en gebruikersnaam aangeven?

ik probeer het nu op mijn localhost maar tegen het einde van de week zou ik dan op een effectieve server willen plaatsen...

Offline Rik - 26/09/2006 18:27
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Is het niet dat je isp kijkt van "he iemand met ip *.*.*.* probeert een mail te versturen" staat die in de lijst?

Misschien moet je je op scarlet.be eerst aanmelden ofzo.
Offline Dierre - 26/09/2006 21:41
Avatar van Dierre MySQL interesse die smtp laat toch gewoon toe om mails te ontvangen... dan speelt dat toch geen rol van wie die mails komen? of dat nu van scarlet of telenet of skynet is, is toch totaal onbelangrijk?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s