login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

10 specifieke data

Offline Ultimatum - 24/09/2006 00:13
Avatar van UltimatumPHP expert Zou iemand mij op weg willen helpen met het volgende probleem.
Ik wil in een drop down menu 10 datums hebben staan maar het mogen alleen de zaterdagen zijn dus de bijvoorbeeld 23-09, 30-09, 7-09 etc... en dan als de 23ste is geweest staat de 30ste voorop en is er achter wat eerste de laatste was een nieuwe data gekomen. Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan waarmaken..

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 24/09/2006 00:18
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Eerst kijken welke dag het vandaag is, bijv woensdag dag 3 en je hebt dag 6 nodig, dus 6-3 = 3 + datum van nu bijv Woensdag 27ste , + 3 = Zaterdag de 30ste.

Daarna ga je kijken hoeveel dagen er in een maand zitten enz, en in een while loop doe je steeds datum + 7
Offline Ultimatum - 24/09/2006 00:40
Avatar van Ultimatum PHP expert Dan moet ik dus in een array gaan zetten hoeveel dagen elke maand heeft? En wat nou als het een schrikkeljaar is?

Nog een vraagje, ik sla nu de datum op als dd-mm in een varchar(5) veld maar nu als ik een lijstje met data wil en dan dezelfde data bij elkaar dan gaat alles kriskras door elkaar staan

vb:
  1. 07-10
  2. 05-11
  3. 01-10

dit zijn maar 3 dingen uit de lijst maar zo doet hij het wel vaker, ik vrees dat het komt omdat het veld varchar is maar ik weet niet hoe ik het anders in bv een date veld moet opslaan als dd-mm
Offline marten - 24/09/2006 02:22
Avatar van marten Beheerder Misschien kan je de datum functies eens bekijken. Oefen eens met die functies om bepaalde dingen te weten te komen. Zoals bijvoorbeeld : hoeveel dagen heeft mei 2007 ofzo. Ga hier mee door totdat je erachter kan komen hoe je welke functie kan gebruiken voor je probleem
Offline Ultimatum - 25/09/2006 18:15
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik heb me er een beetje inverdiept en weet nu dat date('t'); het aantal dagen in de maand weergeeft, maar hoe zou ik kunnen doen dat hij de eerste volgende 10 zaterdagen weergeeft

kan iemand mij een zetje/voorbeel in de goeie richting geven want ik snap er geen zak van 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s