Ik moet nu voor een hockeyclub een site maken en nu ben ik bij het wijzigen van team gegevens aangekomen. Er is geen mysql beschikbaar dus ik ben op flatfiles aangewezen. Mijn vraag is kan ik bepaalde info uit een bestand halen en die in een tekst box zetten. Dus dat ik een bestand genaamd teams.txt heb en als ik dan bijvoorbeeld jongensB aan klik hij alle gegevens van jongensB pakt en als ik een ander team aan klik die gegevens pakt (dus alle teamgegevens in 1 enkele file en niet in meerdere)
//jongensA
Dit is een team dat blabla bla
en ook nog blablabla
//jongensA
//jongensB
en ook nog blablabla
//jongensB
//jongensC
en ook nog blablabla
//jongensC
...
//jongensA
en ook nog blablabla
//jongensA
//jongensB
en ook nog blablabla
//jongensB
//jongensC
en ook nog blablabla
//jongensC
...
Er zijn nog andere manieren denk ik, maar dit is er dus een.
maar nu vraag ik me af hoe ik gegevens moet wegschrijven naar dit bestand want hij schrijft altijd maar van 1 team weg en dan moet hij dus wel over het goede team heen schrijven...
O ja, dat overschrijven ook nog
Geen probleem!
Werk met str_replace() of een alias hiervan.
Verder doe je het wegschrijven met fopen.
Als je wilt dat ik het scriptje ervoor schrijf of heb je meer info nodig, dan zeg je het maar.
ik heb dus 4 velden (Coach, Coördinator, Training, Traininstijd) en hij moet dus als ook in een tekstveld een value neerzetten bij die 4 als dat in het tekstbestand staat.. kan dat ook want nu gooi je het gehele geheel in een textarea
Nee, ik heb 5 velden (Coach, Coördinator, Training, Traininstijd, Team) en dat de gegevens die in dat tekstbestand staat ook weer terug moet komen in de value van desbetreffende textbox...
@hierboven, ik ga me nu ff verder storten op dat overschrijven
Ik zal even gaan testen, je hoort nog van mij
Ok, het ophalen werkt na wat gekloot met de code van svm dus mijn dank daarvoor. Ik ga straks me bezig houden met het wegschrijven.
Dan moet ik er mij weer hier in verdiepen, ik ben niet lui ofzo begrijp dat niet verkeerd maar voor 1 website kan ik net zo goed even met flat files werken omdat ik er anders nooit mee werk dus is het weer wat afwisseling dan altijd mysql
Ik kom uit dat wegschrijven echt niet uit, want ik heb geen idee hoe ik de goeie tekst van het juiste team eruit haal.
Mijn team.txt is iets anders geworden, heb overal voor //teamnaam en dan exploden daarop en dan $team[1], $team[2] etc.. voor het eruit halen.
Ik wil best helpen met het wegschrijven (zoals je wel zult weten werken mijn systemen/site's ook zonder mysql, dus ik doe niks anders dan dit;-))
Je moet dus met fopen gaan werken.
Het scriptje heeft devolgende indeling:
<?
$fp = fopen('team.txt', 'X');
fwrite($fp, "De tekst die erin komt te staan. \nHiervoor kun je uiteraard ook een variable gebruiken.");
fclose($fp);
?>
De X die achteraan ik fopen staat, moet je vervangen door een a, a+, w, w+, r of r+.
Dit houd hetvolgende in:
Citaat:
'r' - Openen voor alleen lezen; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
'r+' - Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
'w' - Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'w+' - Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'a' - Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het einde van het bestand. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'a+' - Openen voor lezen en schrijven; plaats het bestands pointer aan het einden van de file. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.